onsdag, februari 25, 2009

Anonym sa...

Men lilla vännen, tänk om ditt barn VILL göra det som de andra barnen gör då? Aldrig funderat på det?

Till anonym:

Nej det har jag absolut inte tänkt på stora vännen, men det är väl därför man skaffar barn? För att kunna styra och ställa med en människa precis som man vill.

---------------------------------------------

Kan folk sluta vara så präktiga och vilja sätta en på plats med mogna kommentarer som innehåller lilla vännen? Och dessa kommentarer är alltid av någon anonym. Om man nu vill säga vad man tycker kan man väl skriva sitt namn också och sluta vara en stor mes.

Jag trodde de flesta som läser min blogg fattade att jag älskar att överdriva och spä på saker jag skriver, men tydligen inte. Självklart ska min unge få göra precis som alla andra barn, speciellt när alla andra barnen börjar röka och ska hoppa från höghus.

2 kommentarer:

Mirijam sa...

Yes! Höghus is the shit!

Anonym sa...

Folk är bra lustiga alltså. Ska man uppfostra sina barn till att tycka, säga och göra saker som går tvärt emot vad man själv tror på? Vad har man då för rättesnöre kvar att gå efter, tänker jag.. Själv gillar jag inte Barbiedockor (eller Bratz och liknande) och prinsessromantik, och har inte riktigt tänkt ut hur jag ska hantera det den dagen mitt framtida barn kommer hem och tjuter efter just sådant. För samtidigt som jag hatar könsprofilering (i brist på ett bättre ord) redan av spädbarn så har jag lika svårt för den där gulgröna medelvägsmallen där barn inte får lov att ha något kön alls.. Svårt! :)