måndag, januari 20, 2014

Styrka hemma

Jag är helt hopplös och kan INTE bestämma mig om det där gymkortet. Jag hade sett lite fel på priserna också, så jag avvaktar. Egentligen är det ju mest löpbandet jag är i behov av just när det är så kasst underlag, styrkan kan jag köra hemma. Och det är precis vad jag gjort med det här upplägget:

Armhävningar 20*2
Sit ups 20*2
Rygglyft 2*20
Jägarvila 1 minut
Magpress 20*2
Tricepspress 20*2

10 minuter blandade övningar från Work out-appen, mage, armar, rumpa och cardio.

5 minuter armstyrka från Work out-appen

Plankan 3*1 minut




2 kommentarer:

Jenny sa...

Sant, styrka går ju att få till hemma också! Det är så lätt att man glömmer bort det. Nu blev jag inspirerad till att ta fram yogamattan som står i hörnet och göra iallafall plankan lite mer kontinuerligt än de gånger jag är på gymmet (vilket blir bara ca 2 ggr/vecka i och med att jag tränar kondition utomhus året runt). Kram

Linnéa sa...

Ja man får inte låta grejerna stå i ett hörn och damma igen! :)