torsdag, januari 02, 2014

Bröllopsklänningar

Jag vet på ett ungefär vad för slags klänning jag vill gifta mig i och jag vet hur jag inte vill att den ska se ut. Det får INTE vara en bakelse med massa fluff och rysch och pysch. Jag vill inte ha en "typisk" bröllopsklänning som de jag oftast ser i skyltfönstren i bröllopsaffärer. Jag vill inte att den ska vara kritvit och inte "blank" eller hur man nu säger.

Jag vill ha något som andas romantik, som ser lite gammeldags ut och gärna naturvit. Helst kort ärm och djup i ryggen och gärna lite vackra band. Jag har ju inte tittat i butiker så jag vet inte hur utbudet är på såna här klänningar men jag har ett gäng bilder på klänningar i min smak.

 Jättesöt klänning, oskuldsfull på något vis.

 Vacker i spets med band och ringad rygg, fast jag vill ha kort ärm.

Älskar spetsen i olika lager i kjolen..

Ahhh så vacker! Men min rygg skulle behöva tränas till för att kunna bära upp den..

Supersöt och lite bohemisk.

Gammeldags och väldigt vacker, men jag vet inte om min kroppstyp passar den.

 Liten extra detalj med slitsen.

Otroligt vacker men kanske skulle kännas lite för mycket.

Drömmen!! Kanske för urringad men i övrigt så är nog det här min absoluta favorit.
 
 
 
Sen så har jag några klänningar jag fallit för med tyll i kjolen. Vet inte om jag skulle trivas i det, det skulle kanske kännas too much men de är väldigt vackra.
 


Och så den här. Fantastisk vacker men det är nog inget jag hade känt mig bekväm i. Korsett är jag inte så förtjust i men kjolen är så fin så fin. Men lite mycket..

 
 
Men jag drömmer vidare! Det är ett tag kvar men planerna kan ju börja smidas redan nu. Skor känns det som att jag får vara utan. Jag tycker det är sjukt svårt att hitta fina skor och går i träskor april-september och näbbstövlar resten av året typ. Jag är liksom ingen skomänniska och ska jag inte gifta mig barfota så får jag nog ha experthjälp. Å andra sidan går jag ju helst barfota när vädret tillåter så det gör mig inget om jag bli skolös på bröllopet.
 
 
 
 
 

 

16 kommentarer:

Charlotta Sofia springer o trimmar sa...

Åh, den klänningen som du kallar drömmen var verkligen helt fantastisk! Älskar allt med den: Färgen, skärningen, detaljerna. Tror att du skulle klä utmärkt i något sånt :-)

Ninni sa...

Om du vill åka till Vinslöv på roadtrip nån dag och titta på klänningar så hakar jag gärna på!! Våra män kan passa barnen och servera middag när vi kommer hem :)

Marina sa...

Så fina klänningar! Drömmer mig bort... När planerar ni att ha ert bröllop?
Gott nytt år förresten och önskar dig ett bra träningsår!

Maja sa...

Ballerinas! Passar absolut den typen av klänning du vill ha, sött, går att gå och dansa i hela dagen och natten! :)

äppelblomman sa...

Underbara klänningar!
Jag hittade ju min direkt, de bara stog Karolin på den! Skulle lätt kunna ha den jämt på mej;-)
Äsch skor behöver du inga... Eller varför inte köra på ett par träskor!? De skulle ju liksom bli prickn över i:et till någon av dessa underbara klänningar!
Kraaaaam K

Lina sa...

Åh så vackra!!! När är det dax? ;-)

Linnéa sa...

Charlottasofia: ja den är verkligen en DRÖM! :)

Ninni: mycket gärna!

Marina: tack detsamma. :) 2015, någon gång. :) har inte bestämt exakt än.

Maja: ja det hade nog passat men jag är tyvärr inte så förtjust i ballerinas. Men skulle jag hitta ett par riktigt fina så kanske. :)

Äppenblomman: ja träskor hade varit fint men jag går ju i det jämt. :) har funderat på calouskor faktiskt, det hade varit fint.

Lina: 2015, nån gång. :)

Amanda, Ida, Erik, Noa & Nina och Magnus sa...

Gillar din stil, massor. Du lär ju hitta en klänning som verkligen är en dröm. Tur att ni väntar till 2015....*blink*

Anonym sa...

Hej Linnea!
Hittade din blogg när jag letade efter brudklänningar:) Jag älskar klänningen som är nummer tre uppifrån med spets i olika nivåer på kjolen. Kommer du ihåg var den kommer ifrån?

Ha det så bra och lycka till med ert bröllop.

Mvh.
Johanna

Bella sa...

Hej! Klänningen som har kommentaren, Liten extra detalj med slitsen. Vet du vart den kommer i från? Super fin!!

Anonym sa...

Hej,

Den klänningen du kallas Drömmen är SÅ vacker :) Vart har du hittat den? Jag har mail sanna_bjorsell@hotmail.com om du skulle vilja svara :)

Vänligen
Sanna

Unknown sa...

Hej! så fina klänningar! den du tycker att din rygg skulle behöva tränas lite inför, vet du vart den kommer ifrån? Love it! josefin.artmark@gmail.com tack!!

Sylvia. sa...

Hej!
Fina klänningar du hittat! Undrar också var dessa kommer från för designers. Särskilt de två första bilderna.
Maila gärna mig: sylviadahlen@hotmail.com
TACK!

Anonym sa...

Hej! Vilka underbara klänningar! Vart hittade du klänningen som har kommentaren, Liten extra detalj med slitsen?

Anonym sa...

Åhj vilka underbara klänningar! Många har redan frågat o nu är jag osäker om du överhuvudtaget svarar och vill dela ditt fynd, men det vore alldeles underbart om du kunde säga var du hittade klänningen med slitsen?! Snälla snälla!

Anonym sa...

Hej! Jag ska snart gifta mig och är super kär i klänningen du kallat: Supersöt och lite bohemisk. vart kan man köpa denna salighet?
Tacksam för svar, emmajonsson.nl@hotmail.se