lördag, januari 04, 2014

Lopp 2014

Jag har suttit och kollat över hur mitt schema ser ut i vår och vilka lopp jag vill springa och kan passa in. Som det ser ut nu är jag faktiskt ledig alla dagar som jag vill springa lopp!

26 april, Skrylleloppet: Det första lopp jag sprang var Skrylleloppet 5 kilometer. Funderar på att springa i år igen fast 10 kilometer. Den banan har sjuuuukt jobbiga backar i slutet, en utmaning.

3 maj, Toughest Malmö: Enda loppet jag är anmäld till än så länge och jag ser väldigt mycket fram emot det.

18 maj, Köpenhamn Marathon: Men vågar jag...?

31 maj, Kullamannen: Om jag inte springer marathon i Köpenhamn ska jag springa Kullamannen och då distansen 24 kilometer. Man kan springa 12,4, 24 eller 53 kilometer.

14 juni, Malmömilen: Det går alltid så sjukt dåligt på det loppet men någon gång måste jag väl få revansch?

6 september, Midnattsloppet i Malmö: En mil i mörker, jättekul lopp!

13 september, Veberödsrundan: Ett lopp på hemmaplan, nästan så jag springer förbi mitt eget hus. 7 eller 21 kilometer, har inte bestämt vilken distans än.

5 oktober, Malmö Halvmarathon: Loppet har flyttats från augusti till oktober vilket bara är positivt då jag har svårt att springa när det är för varmt.

Andra lopp jag vill springa som inte fått något datum än är Iformloppet i september och Österlen Lyser i november. Iformloppet har en snabb bana som är bra att försöka persa på och kanske kanske att jag vågar mig på hela maran på Österlen Lyser!

Vad ska ni springa för lopp i år? Något av de jag ska springa?


Innan mitt första lopp någonsin, Skrylleloppet på 5 kilometer. Jag sprang på under 30 minuter för första gången och kom i mål på 29.55, sjukt nöjd och glad!

7 kommentarer:

Ninni sa...

Kör Köpenhamn marathon så åker jag över och hejar och passar på att fira min födelsedag på andra sidan sundet :)

Lina sa...

Grymma lopp! Men du måste ju springa sydkustloppet 3 maj, jag ska nog göra det i år gen. En halvmara längs kusten med mål i smygehuk, ett galet vackert lopp!!!!

Rickard sa...

Ifall jag möter en älg med kalv som aggressivt går mellan mig och kalvarna så brukar jag göra en snabb 200m sprint.

Linnéa sa...

Ninni: mmmmm ja det skulle vara för att du kommer och hejar då.;)

Lina: låter ju fantastiskt! Men det är ju samma dag som Toughest. Blir lite knivigt. ;)

Richard: 200 m är bättre än att sitta på soffan. :)

Mirijam sa...

VÅRRUSET DÅ?

Jag vill springa Malmömilen, iForm och den där milen här i Kristianstad som jag pratade om.

OCH SJÄLVKLART SKA DU SPRINGA MARATON!

Linnéa sa...

Mirijam: alltså, det känns lite fånigt att skriva det men jag tycker det är lite mycket pengar för 5 km "bara". Och så är det så trångt och jävligt. Om du springer det i k-stad kanske jag hänger på!!

Amanda, Ida, Erik, Noa & Nina och Magnus sa...

Vadär det för hinder på loppet i Malmö?? "det tuffaste loppet" Vet du ngn som sprungit det?