tisdag, januari 28, 2014

Projekt hemma

Februari och mars är renoveringstider för oss eftersom Kalle är ledig då. Förra året sattes en vägg upp, in med en pardörr, nya tapeter, målat tak och bjälkar och vips blev ett stort rum Nemos nya rum och vårt matrum. Nu är det tv-rummet som ska fixas till. Väggen där tv'n sitter ska få fina brädor och så ska vi köpa en ny, större tv. De andra väggarna ska målas med kalklitir i färgen antique blue och jag tror att det kommer bli så fint!


Jag vill bona om det lite på ovanvåningen oxå där vi En ett år sover. Där tapetserade vi också om förra året och det är supermysigt litet krypin. Igår fyndade jag en matta och en filt på Ica Maxi för 50 kronor styck och idag klickade jag äntligen hem Happy Lights i färgen Kandi som jag velat ha jättelänge.


De är så vackra och jag ska köpa till barnens rum i andra färger sen.

En matta skulle jag vilja ha till tv-rummet och jag hittade en fin på Ellos men den var för avlång och smal, jag skulle vilja ha en bredare, mer fyrkantig.


Mönstret är så fint och den grå hade passat perfekt.

Inga kommentarer: