tisdag, januari 14, 2014

Nabby

Innan jul fick jag ett erbjudande om att testa en babyvakt från Nabby. Jag tackade ja och även om den inte direkt behövs hemma då huset är litet och barnen inte är så små så testade jag den hos mamma och pappa där det är svårt att höra barnen när de sover på ovanvåningen.

Nabby är liten och smidig och var faktiskt lätt att använda, även för mig som allt krånglar för. Det var bara att ladda den, ladda ner Nabbys app och sen köra igång. Man aktiverar bluetooth och den söker upp Nabbyn som man sen lägger vid barnet. Sen så får man en notis och hör om barnet ger ljud ifrån sig. Det går att reglera hur känslig för ljud den ska vara.

Jag är jättenöjd och den hade varit perfekt när barnen var bebisar och sov ute i vagnen. Nu ser jag fram emot att använda den i sommar när vi spenderar långa, härliga kvällar i trädgården och barnen sover sött inomhus.

Här kan ni läsa mer om Nabby och här kan ni besöka deras Facebooksida.



2 kommentarer:

Unknown sa...

Vilken smart grej. Vi skulle behöva en ny, men jag antar att denna bara finns till Iphone?

Linnéa sa...

Nej den funkat till iPhone, android, iPad och androidsurfplattor!