söndag, januari 26, 2014

Bitande

Intervaller på schemat idag. SÅDÄR sugen om jag ska vara ärlig. 4,5 minus och det snöade på tvären, men det var bara att klä sig ordentligt och dra på broddarna. Men åh, så segt det var, jag kände det redan på uppvärmningen. Det blåste så kallt så pannan isade och snöflingorna gjorde ont i ögonen, helt underbart. När jag kom fram till min "intervallfyrkant" så var jag först osäker på om jag skulle kunna springa snabbt där på grund av is och snö men efter ett kontrollvarv tänkte jag att jag kör på.

Efter mina 200-spurtar så hade jag lust att lägga av och springa en vanlig runda men det var lika bra att köra på och få det överstökat. Farten blev ju inget att skryta med då det var väldigt olika underlag så det gick mellan 3.40 och 4.20 hela tiden och sista intervallen på 1000 meter fick jag kämpa som fan för att hålla mig under 5-tempo.

Efteråt var det så skönt att få hoppa in i duschen och värma upp kroppen efter 7 kalla kilometrar. Jag är såklart glad att jag gav mig ut men fan vad jag längtar efter vårspring nu! Men det är vara att bita ihop och inse att det väl kommer att vara så här ett tag framöver. Så kämpa på och kom ut på andra sidan i lite bättre form!



5 kommentarer:

Marina sa...

Bra jobbat!!

Mirijam sa...

göttans! håll ut, snart är det vår!

Anonym sa...

Du som ropade efter snö?! ♡/nina

Linnéa sa...

Marina: tack! :)

Mirijam: när är snart???

Nina: ja till jul men eftersom den inte behagade komma då så kunde det vara. :)

Anna (Peace, Love, and Running) sa...

Bra sprunget!! Visst är det så, i början kan det kännas tungt att ta sig ut och köra sitt pass, men det ger så mycket och behövs ju för att en ska kunna nå sitt mål. :-)