tisdag, januari 28, 2014

Samba

Innan vi flyttade till Veberöd så dansade jag samba och höll på med capoeira ett tag. Det var jättekul, jag började dansa i samband med att jag påbörjade projekt Gå ner 10 kilo och det var mest på kul. Men vi blev en bra liten grupp som tränade massor, jag gjorde inget annat än att plugga och dansa. Åtta timmar i veckan svettades vi tillsammans medan vi lärde oss nya koreografier och fick fler och fler shower. Vi uppträdde på Malmöfestivalen, karnevalen i Köpenhamn, en karneval i Trelleborg och på Parken Zoo i Eskilstuna bland annat. Det var en jätterolig tid och vi blev ett supertight gäng som umgicks jättemycket. Tyvärr så blev det mer och mer utseendefixerat ju seriösare det blev och även fast jag gått ner 10 kilo fick jag en del pikar om att jag nog kunde träna lite mer. På de sista showerna var det till och med så att det var inte de som tränat mest som fick stå längst fram utan de snyggaste och det kändes ju sådär.. Så när vi flyttade till Veberöd blev det mindre och mindre dans och sen blev jag gravid och ja.. efter det har jag ju inte direkt varit i någon dansa-i-stringbikini-form. Sista showen var på Malmöfestivalen 2008 och sen tackade jag för mig.

Malmöfestivalen 2007

Testar bikinioutfit och fotas med dåtidens mobilkamera, 2008

 
 
 
 Karneval i Trelleborg 2008
 
 
Show på Parken Zoo i Eskilstuna 2008

Någon show jag glömt var det var 2008

3 kommentarer:

Lina sa...

shit va coolt! Du är en cooling du! ;-)

äppelblomman sa...

Åh va fränt! Underbara bilder! Jag älskar din korta krulliga frisyr! Sååå jävla snygg!!
Kram K

Linnéa sa...

Lina: åh tack! Känner mig inte sååå cool. ;)

Karolin: tack, jag har afrot på mitt körkort och alla kollar en extra gång och tycker det är så olikt. :)