söndag, september 30, 2012

Tvångsdop

Marie undrade vad en änglagudstjänst är och det är helt enkelt en gudstjänst där de barn som döpts under året får komma och hämta en liten ängel. Men idag mina vänner, idag hade de slagit på stort och tryckt in ett DOP i gudstjänsten. Alltså herreguuuuud, jag vet inte hur jag ska beskriva mina känslor inför detta moment men jag ska försöka. Om jag får en dopinbjudan från folk jag känner blir jag glad för att de vill att jag ska komma men jag kan inre påstå att jag blir så lycklig över själva dopakten. Dop är skittråkiga helt enkelt. Och när man överrumplas och måste tvångsdelta i en random unges dop så känns det som att livet rinner ifrån en. Och lägg på två barn som absolut INTE har lust att sitta still i kyrkan en timme och lyssna på babbel, psalmer och en liten teater med inte så genusmedvetet innehåll så blir ju allt ännu mer underbart. Plus de andra trettio ungarna som inte heller ville vara tysta och stilla. Och varför vill man döpa sitt barn i ett sånt kaos? Fanns det inte ett endaste litet datum som de kunde ha dop på? Nej usch det var inte alls lyckat men nu har Leon sin ängel iallafall så den ska vi vårda ömt.


Det blev helt fel med Leons sömn idag och när Kalle lagade mat så blev det plötsligt väldigt tyst. Leon hade somnat ståendes på en pall hängandes över en bänk. Då är man sjukt trött! Men att typ slappna av i soffan går inte, nej nej man ska kämpa in i det sista!

3 kommentarer:

Ninni sa...

Vår Prälle sa att barnen fick röra sig fritt i kyrkan så Cedric sprang fram och tillbaka i gången :)

Evelina sa...

ha, ha, ha sjukt söt han är <3

Unknown sa...

Vilken underbar bild!