onsdag, september 05, 2012

Blåsigt

Gud vad jag är trött idag! Nemo vaknade inatt och var ledsen och sen skulle Leon absolut gå upp kvart i sex. Jag har inte gjort mycket nytta idag, endast två maskiner tvätt som torkar på rekordtid eftersom det är halv storm ute. Nu ska vi strax hämta Nemo och sen vidare och träffa en bloggläsare, spännande!


Det är mycket med Leon som jag skulle vilja ha svar på. Som till exempel varför han är så sjukt ledsen när han sovit på dagen. När jag tagit in honom så bara gråter och skriker han och ålar sig i famnen. Det går knappt att hålla honom och han spjärnar emot när jag försöker krama om honom. Men om jag sätter ner honom så står han och klänger på mig och fortsätter skrika och tar jag då upp honom bara ålar han igen. Och det håller på ett bra tag och det tar sjukt mycket energi när han håller på så. Jag blir så trött, villrådig, irriterad, maktlös... Ja listan kan göras lång. Jag önskar att han kunde säga vad det är!

3 kommentarer:

Louise sa...

Jag har inte barn själv men något säger mig att han har dåligt "morgonhumör" till följd av lågt blodsocker. En magkänsla bara. Alltså är han kanske bara på pissigt humör utan att egentligen vilja något.
Kanske lägger han ner humör om han skulle få några vindruvor eller så?

Linnéa sa...

Ha, det har jag inte tänkt på! Kanske det är så enkelt. :)

Louise sa...

Pröva och låt mig få ett inlägg med hur det fungerar.