fredag, september 21, 2012

OMBRE

Mitt hår är i desperat behov av att färgas. Utväxten är jätteful och ja, det behövs en uppfräschning helt enkelt. Jag brukar ju färga håret askblont men jag är lite sugen på att göra något annat. Mina toppar och "överhåret" är sjukt slitet så jag funderar på att färga det ombre, alltså att färga en längre utväxt med en snygg övergång så håret blir ljusare och ljusare. Men jag tycker inte att jag har råd att gå till en frisör så jag vill göra det själv och tänker att jag då ska köpa en typ ljusbrun eller mellanblond toning och dra i över utväxten och en bit nedanför. Tror ni att det kan bli bra? Kanske jag till och med ska ta två toningar i olika nyanser... Ja det tåls att fundera på, till typ imorgon för det måste färgas snart!



2 kommentarer:

Jöns Marie sa...

Spännande!

äppelblomman sa...

Hur blev det?;-) Hoppas at resultatet blev bra!;-)
Kram K