måndag, september 17, 2012

Hundjävel

Jag har sån jävla lust att gå över och skjuta alternativt strypa våra grannars förbannade hund. Det är en schäfer som är ute nästan hela dagarna och varje gång man går förbi på vägen så kommer den springandes mot en och skäller ut en så in i helvete. Och det är inget glatt vifta-på-svansen-vad-kul-att-du-är-ute-och-går-skall. Nej det är aggressivt och hotfullt och hunden "jagar" en efter hela staketet vilket är en bra bit och skäller så in i helvete hela tiden. Jag blir rädd, barnen blir rädda, och det är ofta man hör andra som går förbi som blir rädda och arga. Och inte nog ned det. Hunden skäller ju på oss också när vi är ute i trädgården. En gång stod Nemo och grät i ett litet skjul ute på vår gård och vågade inte komma ut för hundjäveln stod och skällde på honom. Vi har tagit upp det med ägarna och de är jättesnälla och vi vill inte göra oss osams med dem men jag tycker inte det är oken att hunden gör så. De är inte ens ute med den så de kan göra nåt åt det. Jag funderar på att ringa vägföreningen nu. Om hunden ska vara ute får den väl ha munkorg, ha en löplina så den inte kan komma till staketet eller hålla hunden inne helt enkelt. De har redan satt upp elstängsel mot vår gård för att hunden, plus deras dotters två hundar, började hoppa över till oss för ett par år sen. Ååå jag blir så upprörd på sånt här!!



4 kommentarer:

Anna sa...

Fy fan vad jobbig sits. Men de måste ju faktiskt skärpa till sig lite tycker jag. Gå in och prata med dem och säg exakt som du önskar att det var. Be dem plantera en rejäl häck och ha hunden i lina helt enkelt. :P

Anonym sa...

Dom måste ju helt klart göra något!
Jag hade inte velat att min hund sprang å skrämde mina grannar. vilket han antagligen skulle om han va ute ensam..
Men prova att prata med dom och förklara hur det är och att fler är rädda.
Barnen måste ju våga va ute!

Dom får väll bygga en hundgård eller något annars. Eller ha den inne.

Hoppas det löser sig!
Thina

Hili sa...

Måste ju vara jätte stressande för hunden att bli så tokig så fort någon går förbi, det borde dom tänka på! Sen håller jag med dig, skit störigt! Jag hade varor så jäkla kokt! Åsså lilla Nemo som är rädd :( på dom!!! Får ju förklara att det inte har blivit bättre. Tänk vad som kan hända om hunden lyckas ta sig ut! Man ska fan inte ha hund om man inte har pli på den! Punkt Hili

Jenny Shima sa...

Det är ju hundäagarens ansvar att hålla efter sin hund. Det finns ju många som är rädda för hundar och det är inte ok att den springer mot er på det viset. Jag blir lika ilsken som du när folk inte kopplar sina hundar när jag har Oliver i vagnen. Jag skiter i om den är världens snällaste och bara vill hälsa, den kan ju lika gärna flippa ut.
För övrigt hållet jag med Hili.