lördag, september 08, 2012

Bloggträff genom IPhone

Det var en jättefin och välordnad bloggträff jag var på idag. Vi träffades på Systrarna på Solhjulet som är ett litet sommarcafe utanför Veberöd, fantastiskt charmigt och fint. Dit ska vi definitivt åka nästa sommar! Jag var ju aningens stressad så jag glömde kameran hemma men tog lite bilder i med telefonen iallafall.


Jag gjorde en pelargonkaka och den blev både fin och god. Det verkade som att den blev uppskattad och det var många som var fascinerade över att jag bakat med pelargon som ingrediens.


Jag dekorerade med blommor, blad och knoppar.


Här började det dukas upp och det är långt ifrån allt som fanns.


Man var tvungen att smaka ALLT...


Det var så mysigt och fint uppdukat med vackra dukar och gammeldags kaffekoppar.


Första omgången kakor, jag vill inte se en kaka mer i hela mitt liv.


Det fanns jättemånga fina priser som lottades ut efter fikat. Allt från en spa-dag i Ystad till porslin från Gerbera. Jag hade flyt och mitt namn drogs som nummer två och jag valde träningskläder från Rönisch, två linnen och ett par byxor.


En fullproppad goodiebag fick vi med oss hem, jag ska visa innehållet när jag kollat igenom den ordentligt.


Alla fick dekorera varsin Cupcake och så kommer Fnulan och Cecce ha omröstning i sina bloggar och den finaste vinner ett fint pris.

Det var verkligen en rolig dag och jag ser fram emot att spana in ett helt gäng nya bloggar!

4 kommentarer:

Popprinsessan sa...

Kul att träffa dig idag och ja, din kaka var jättegod :-)

äppelblomman sa...

Åhh va kul med bloggträffar! Måste fixa ihop något sånt snart!! Och hoppla, popprinsessan har jag oxå träffat på bloggträff på mammabloggalan i stockholm;-)
Kraaam K

Ninni sa...

Vilket härligt initiativ! Det borde vara hatttvång oftare :) och mer kakor till folket!!

Fnulan sa...

Så fint du skriver och dina bilder var det inget fel på alls min sköna!