torsdag, september 13, 2012

Förberedelser

På lördag är det dags för Veberödsrundan och ikväll gjorde jag sista träningspasset inför det. När jag intervalltränar springer jag en runda för att värma upp och sen springer jag till en backe där jag joggar nerför och sen springer allt jag kan uppför, sen joggar jag hemåt och nerför en liten backe och där vänder jag och kutar uppför innan jag springer hem igen. Idag gick det jävligt gött faktiskt, vet inte om det var kylan och mörkret som fick mig att springa men fort gick det. Uppvärmningen gick i 4.30-tempo vilket är väldigt snabbt för mig. När jag började intervallträna plågade jag mig upp för backen fem gånger för att sen successivt öka. Förra veckan var jag uppe i nio rusningar uppför backen (i sommar har jag knappt sprungit intervaller så det har inte utvecklats jättefort) och tänkte köra nio idag med men det gick så bra att det blev tolv gånger uppför, en gång i backen hem och sen sprang jag allt jag kunde hem igen och det är också i uppförsbacke. Det är ett kort och explosivt pass som är perfekt när man inte har så mycket tid och jag märker att det ger bra resultat.

Nu har jag lagt in lite nya låtar i spellistan och försöker bestämma drömgräns och skamgräns inför lördag. Jag kollade upp banan vi ska springa och det visade sig att vi såklart kommer springa uppför min hatbacke. En jättelång uppförsbacke som är så sjukt seg att det känns som att springa i kola. Ååå vad jag stör mig på det, men samtidigt ska det ju vara en utmaning så det är bara att bita ihop.


Tyvärr inte jag på bilden.

1 kommentar:

Hili sa...

Det fixar du!!! <3