lördag, september 29, 2012

"Man kan säga jävlar..."

Nemo säger så sjukt roliga saker. Han pratar ju väldigt bra och ligger långt fram i utvecklingen när det kommer till talet. Häromkvällen tvingade jag upp honom ur badet eftersom klockan var mycket och då sa han till mig: Nu har du förstört min kväll!

Han tjatar ju om nappen titt som tätt och igår kväll började han med en ny teknik genom att stå i trappen och gasta: Ge hit nappen mamma!! Ge hit nappen NU! Hör du vad min mun säger??!

Jörgen berättade att han hade blivit irriterad för nånting och typ muttrat och uttryckt att han blev sur och då sa Nemo till honom: Man kan säga jävlar.

När jag och Nemo var uppe på vinden så blev jag irriterad på en massa skit som låg på golvet så jag inte kom fram och då sa jag: Men det var väl själva..... men hejdade mig där. Då sa Nemo: Mamma, är det jädrar? Ja Nemo, det är det, svarade jag.

Det kanske inte låter så kul för er men det är helt underbart att höra hur han uttrycker sig och allt han snappar upp.



1 kommentar:

Jöns Marie sa...

Haha, tänka vad barn kan fast dom är små! Jag fnittrade gott åt Nemo när jag läste detta.