onsdag, september 26, 2012

Dåligt Bauhaus!

Igår fick jag hem ett reklamblad från Bauhaus i postlådan.


Jag nappade genast på sista sidans annons om höstblommor till riktigt bra priser och planerade in en tripp dit idag. När jag kom fram stod det en vagn med ljung och en med silverek inne på blomsteravdelningen och jag såg att i utedelen stod resten av blommorna. Men när jag skulle gå ut möttes jag av en skylt där det stod: STÄNGT pga inventering. Amen va fan! Kul att ha åkt typ fyra mil för några sorgliga ljungplantor. Så jag kollade i ett reklamblad för att se om det stod nåt om att det skulle vara stängt. Det gjorde det INTE. Däremot en liten liten notis om att hela varuhuset skulle vara stängt imorgon pga inventeringen. Jag ifrågasatte varför jag fått ett annonsblad med reklam för vad jag kunde köpa och sen när man kommer så är det stängt. Ja det var bara så typ och då sa jag att det kunde de ju skriva i annonsbladet men då skyllde säljaren på 08:orna som gjorde och skickade ut bladet. Men jävla tönt, öppna dörren och ge mig lite prydnadskål skrek jag, inte. Tyvärr men jag hade god lust. Jag har för mig att man är skyldig att sälja det man gör reklam för och till priset det står även om det råkat vara fel? Så länge skyltar är uppe och reklamen ute iallafall? Men vad vet jag, jag är ju bara en liten kund som åkte långväga för lite ljung och kål...

4 kommentarer:

Jenny Shima sa...

Vad irriterande, jag hade också blivit skitsur.

Anonym sa...

Ja Bauhaus är inte värt att åka till andra sidan stad för.
/Kalle

Marie sa...

Nästa gång kan du väl filma när du skriker -Ge mig en kål för f-n!! (Snälla fega inte ur utan gör det!) :-) :-) Sen lägger du upp det på bloggen, jag skulle älska det! :-)

Anna sa...

Fniss, vad kul du skriver! :D