söndag, september 02, 2012

Nu är det dags!

Imorgon börjar mitt nya liv. Jag veeet, sjukt klyschigt men nu är jag så trött på mig själv och hur jag ser ut. Min stackars kropp som ställer upp och tar mig ut i löparspåret behöver en bättre behandling och inte förgiftas dag ut och dag in. Jag kommer inte att gå på någon diet men jag kommer dra ner rejält på kolhydrater, speciellt de snabba. Ett godisförbud månaden ut kommer inledas och jag kommer inte barmhärtighetsäta kakor eller annat bara för att någon bjuder och jag inte vill göra någon besviken. Det vankas mycket kalas och annat den här månaden och där kommer min största utmaning, måtta. Ett svårt begrepp för mig men jag vill kunna gå på kalas, äta en bit tårta och sen vara nöjd med det. Inga förbud där alltså och jag vill undvika förbud överhuvudtaget. I stort sett vill jag leva så normalt som möjligt och bara hoppa över en del saker som en person med min kroppsforn gärna kan undvika. Jag vill känna mig snyggare, mer bekväm, kunna använda mina för små kläder och orka mer i löparspåret. Jag väger alldeles för mycket för att det ska vara bra för mig och imorgon är det dags att börja kämpa.


Survival crew behöver få linnet att sitta lite bättre.

5 kommentarer:

Marie sa...

Strongt! Önskar jag hade envisheten att göra detsamma...
...ska kanske också försöka...
Men behöver lite recept... :-) Och vill veta vad du tänkt äta istället...

äppelblomman sa...

Pepp, pepp, pepp!! Det här kommer du att fixa galant! Hejja oss!;)
Kram K

Ninni sa...

Lycka till!!

Elin sa...

Vilken tajming! Jag ska också börja nytt liv idag! Jag och syrran ska ha en tävling om vem som går ner mest procent på 10 v, som i biggest loser... heja oss! hur mycket har du tänkt att gå ner? jag har tänkt 10 kg, men det gör ju inget om det råkar bli lite till... :)

Linnéa sa...

Vi gör allt samtidigt. :) jag behöver gå ner minst tio, helst 15. Hur ska du gå till väga?