måndag, september 10, 2012

Anti-shake did it for me!

Jag slog drömgränsen, med TRE MINUTER!! Det känns jävligt grymt vill jag lova.

Min drömgräns på 7 kilometer har ju varit att springa på under 43 minuter och det var ju mitt mål till Veberödsrundan. Ikväll gav jag mig ut med mina nya löparkläder (byxorna är anti-shake tights och sitter så sjukt gött, jag tittade faktiskt på sånna förra veckan men insåg att jag inte hade råd och så gick jag och vann dem) och en grym spellista och fick upp ett jättefint tempo och slog rekord på både två och fem kilometer. Och då var det lika bra att satsa och försöka nå drömgränsen på sju kilometer så jag pressade mig till att hålla farten ända fram, och lyckades!


7.04 kilometer på 40.26 minuter, det är jag SJUKT nöjd med. Och jag höll ett jämnt tempo också:


Vad ska jag nu har för mål på lördag? Jag skulle ju gärna slå 40 minuter men det är nog att satsa lite för högt, men kan jag springa på ungefär samma tid blir jag skitglad!

5 kommentarer:

Ninni sa...

39 minuter!!

äppelblomman sa...

Wiii du är sååå jäkla gryyyym! Grattis! Visst är det en härlig känsla!!
Kram K

Agneta sa...

Bra jobbat Linnéa! Men jag har en fråga - vad är anti-shake tights?

Hälsningar från en otränad som inte hänger med i sportmodet :)

Linnéa sa...

Agneta: anti-shake är precis som det låter. :) håller dallret på plats! De smiter åt och sitter sjukt bra och skönt. :)

Marie sa...

Härligt! Du är ju bara bäst!
Superkul och pepprande läsning som vanligt!
Kram Marie