onsdag, september 19, 2012

Mörker

I slutet av juli/början av augusti känner jag alltid lite panik över att sommaren går mot sitt slut. Men ungefär runt den första september känner jag mig redo för höst och längtar efter koftor och värmeljus, så var det även i år.

Men, två saker som jag inte ser fram emot den här hösten är:
De mörka kvällarna. Igår var det mörkt redan klockan åtta och det kommer inte gå att springa i skogen på vardagskvällar längre. Eller går och går, klart det går men inte om man är väldigt väldigt mörkrädd vilket jag är.
Att det blir för kallt för att hänga ut tvätten. Jag fixade torkvindan i somras och det är så perfekt att ha plats att hänga upp och torka flera maskiner efter varandra.



2 kommentarer:

Unknown sa...

Tänk att springa i mörkret med det där Zombie programmet du körde. Hihi. Då går det nog undan.
Som alltid m hösten kommer det blandade känslor, mysigt att kura ihop sig m lite te och ljus men samtidigt saknaden efter värmen att bara kunna gå ut som man är. Hoppas vi får en fin och solig höst!

Jöns Marie sa...

Det bästa med hösten är att få tända ljus och små lampor men det är tråkigt att det blir mörkt så fort.