tisdag, oktober 23, 2012

Tacksamma barn

Vi har haft en riktig mysdag idag, jag och barnen. Hela förmiddagen slappade vi runt i pyjamas och tittade på Barnkanalen och spelade Toca Boca-spel. När Leon sov tittade Nemo på My Little Pony-filmen och jag såg första avsnittet av Torka aldrig tårar utan handskar. Alla har pratat så mycket om serien och skriver om den i bloggar och på Fejjan så jag var tvungen att se om det var så bra. Och det var det! Ååå fantastiska bögar, I love you! Och jag hatar alla som är så jävla inskränkta och rädda och inte fattar nånting. Ska se de andra två avsnitten ikväll tänkte jag.

På eftermiddagen tog vi oss ut iallafall och lekte med Oliver på en lekplats.


Jag lagade en riktigt god GI-moussaka till middag idag och det första Nemo sa när han klivit upp på sin stol och såg vad som låg på tallriken var:
- Åh mamma vad jag är glad för att du är så duktig och anstränger dig för att vi ska få äta varierad mat och nya, spännande rätter!
Eller nej inte riktigt så sa han utan mer:
- Plärk, vad äckligt! Det där kan jag inte äta!

Och så har han målat Leon i pannan med svart tuschpenna, snyggt.

Inga kommentarer: