måndag, oktober 22, 2012

Kräksjuka in da house

Då var det dags, magsjuka. Det har gått på andra förskolor men jag har inte hört nåt om att det skulle gå på Lammet. Igår var Nemo pigg och betedde sig som vanligt men ville knappt äta något. Imorse var han låg och sa att han ville vara hemma. Jag blev lite misstänksam eftersom han inte ville ha mackan jag gjorde imorse men sen så säger han typ varje morgon att han inte vill gå till kompisarna. Men för tio minuter sen kom en spya, och sen en till. Tack och lov mest vatten så det var inte så mycket för honom att få upp och inte så mycket gegg för mig att torka. Så nu är båda pojkarna hemma och jag känner redan illamåendet smyga sig på. Leon är på sitt soliga humör och skriker och är arg så det känns fint att ha honom hemma hela dagen samtidigt som jag inte kan gå ut och aktivera honom...



2 kommentarer:

Jöns Marie sa...

Usch, stackars Nemo! Hoppas att ingen annan av er får magsjuka, det är så hemskt!

Jenny Shima sa...

Krya på dig Nemo och hoppas att ni andra håller er friska.
kram