fredag, oktober 05, 2012

Jobbiga familjen

Jag vet inte hur vi lyckas men jämt när vi ska göra något så är det krångel. Det slår aldrig fel och inte tyvärr inte den här gången heller.

Imorgon bitti kör Kalle och Nemo till Kättbo och är där en vecka. Då behöver jag ha Leons bilstol i nya bilen och ikväll skulle Kalle sätta över den. I stora bilen fäster vi hans stol direkt under förarstolen men i lilla bilen behövs ett par band med öglor att fästa i. Gissa om vi hittar banden. Just det, nej det gör vi inte. Så drygt, och jag behöver ju verkligen stolen nu. Så mina alternativ är:
Ta bussen till Babyland/Babyproffsen och hoppas kunna få tag i nya band vilket kommer ta en hel dag, typ.
• Fråga om någon kan passa Leon så jag snabbt och smidigt kan köra till närmaste Babyland/Babyproffsen.
• Hoppas på att någon ska åka till Babyland/Babyproffsen och sen har vägarna förbi här och kan köpa nya band till mig.
• Beklaga mig inför världens snällaste Jenny och Ted som erbjuder mig att få låna en bilstol av dem samt sätta i den till mig.



Familjen Siljesvärd/Jönsson - Lite krångligare, lite jobbigare.

1 kommentar:

Jöns Marie sa...

Vilken fin bild på er!