tisdag, oktober 02, 2012

Långsint

Alltså, jag kan inte sluta tänka på den där förbannade gudstjänsten i söndags. Vad var det för jävla människor som bara "ååhhhh nu ska vi ha ett dop och det ska vi ha mitt i ett annat evenemang så att alla som är där ska tvingas vara med och deras ungar ska gå bananas för att de måste vara tysta och stilla. ÅÅÅÅÅHHHHH!! Gud så irriterande! Och den där dockteatern då, den har jag lust att ringa och klaga på.

En kung tvingades offra sin dotter prinsessan till en ond drake men som tur var kom en riddare och dödade draken och räddade henne. När han fört henne tillbaka till kungen som blev sååå lycklig sa han: Nu ska jag HA min belöning, och då GAV kungen honom prinsessan och halva kungariket.

Vad är det för jävla skit? Va? Bra att kyrkan lär alla små barn att pojkar får flickor som belöning. Kunde de inte slängt om rollerna så prinsessan räddade riddaren istället? Det var sista gången jag gick till den kyrkan.



2 kommentarer:

Anna sa...

Haha! Är du förvånad??
Kyrkan, vad fan är det liksom? Finns det någon mening med religion alls förutom pengar och makt, att behålla människor invaggade i falskhet och icke-självständigt tänk?

"Religion is for people who are scared to go to hell. Spirituality is for people who have already been there". Bonnie Raitt

Puss!

Jenny Shima sa...

Det känns ju stenålders att lära barnen att det är pojkarna som räddar flickorna när det lika gärna kan vara tvärtom.