lördag, oktober 20, 2012

Härlig kväll

Leon har varit på sjukt bra humör ikväll. Alltså, jag tror inte han har varit så här glad så länge i streck i hela sitt liv. Han har skrattat, showat, busat och dansat och inte blivit ledsen fast han trillat lite väl hårt, sånt som han skriker för direkt annars. Tänk om det kunde vara så jämt! Så underbart det skulle vara.. Folk tycker säkert vi överdriver när vi berättar hur jobbigt det varit med Leon, men jag tror inte någon kan förstå. Ikväll har vi suttit i köket och druckit vin, lyssnat på musik och pratat och Leon har gått mellan oss och till Nemo i soffan och bara varit härligt glad.

Innan har jag alltid sagt att jag skulle vilja ha tre barn, men efter Leon så känner jag: Nej, aldrig i livet att jag skulle orka med en till som Leon. Det låter hemskt och elakt men tyvärr är det ju så. Jag vet inte hur många gånger jag ringt BVC och sagt att de måste hitta något fel på honom för att det MÅSTE vara något som är galet. Det är ju tack och lov bättre nu men ingen dans på rosor direkt. Vi pratade om det nu ikväll att om det garanterades att nästa barn inte skulle bli som Leon så skulle vi vilja ha ett till. Vi älskar Leon över allt annat, men det har fan inte varit lätt.



3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej på dig! Jag förstår dig så väl ang. Leon! Min Manuela var också super-jobbig hela första året, hon grät exakt varje natt och var altid överdriven hiper-aktiv...

Jag orkade inte skaffa ett barn till och har ångrat mig djup. Men du har Nemo!! Det är så viktigt med syskon relation.

Nu är min Manuela 14 år gammal och drabbas av det som kallas själv skadad beteende... så att vi håller på med BUP-helvete plus skolpsykologen som har börjat utreda henne för att se om hon har ADHD eller nån sort bokstavskombination... du vet...

Och jag förstår dig när du säger att man har dålig samvete, det är så hemsk att känna att man inte orkar...

Jag måste säga att i vissa stunden mår jag så dålig att jag önskar att jag inte hade skaffat barn... och då mår man ännu sämre...

Jag följer din blogg som vanlig och tycker att du är en så himla fantastisk duktig ung mamma. Jag använder alltid dig som exempel för att det finns unga människor som hittar meningen med livet och satsar stort på vad som är viktig utan att tappa den kola sida, förstår du vad jag menar?

Ja, nu måste jag till häktet en söndag som detta...

Jätte kram till dig.

Mercedes.

Jenny Shima sa...

Även om vi inte har ett syskon till Oliver än så förstår jag lite hur du tänker. Allt har varit enormt lätt med Oliver vilket gör att jag nästan är rädd för att skaffa ett syskon men det blir nog ett syskon framöver.
Stor kram

Bloggande 4barnsmamma sa...

Nej. Inte är det lätt inte.
Ungar är ungar. Vissa mer:)
Kram!