lördag, november 26, 2011

Matförgiftning

Det blev inte någon bio igår. På eftermiddagen mådde jag lite illa men inte jättemycket så jag gick och hämtade Nemo och vi hälsade på Kalle som jobbade i Veberöd. Han slutade när vi kom och vi gick hem tillsammans. När vi kommit hem började jag må mer illa och så blev jag sjukt dålig i magen. Jag övervägde att ändå åka till bion för jag ville så gärna se Breaking Dawn och så ville jag inte svika Nina. Men illamåendet gav inte med sig och började jag frysa väldigt så det var bara att inse att jag inte kunde åka nånstans. Och tur var väl det. Jag ställde mig i duschen och fast vattnet var jättevarmt så frös jag som en tok. Sen gick jag och la mig och det tog inte lång tid förrän jag fick springa upp och spy. Jag gick och la mig igen men jag frös så sjukt mycket så ni anar inte. Fullt påklädd med kofta, raggsockor och en ullpläd. Kalle eldade så det var sjukt varmt och han fick ta av sig till linne men jag frös så jag skakade. Men jag var inte febervarm utan väldigt sval sa Kalle. Vid niotiden började det bli bättre. Jag fick upp värmen och mådde inte riktigt lika illa längre. Inatt har jag kunnat sova men nu är jag helt skakig och törstig. Jag tror jag ätit något dåligt för fy fan vad kasst jag mådde igår. Jag trodde jag skulle dö när jag frös som värst.



2 kommentarer:

Ninni sa...

Usch va hemskt!! Frossa är aldrig skoj.

Anonym sa...

Hoppas att du får en bra lördag trots omständligheterna. Kanske kan du se på en bra film och dricka te? :) Bara släppa "alla måsten" (utöver dina söta barn) som att tvätta och diska, ibland behöver man återhämta sig genom att absolut inte göra någonting.