torsdag, november 10, 2011

Att ta tag i saker

Senaste dagarna har jag känt mig väldigt pressad och stressad av saker som hänt. Och jag har haft en stor klump i magen och inte alls mått bra. Och det är så jag känner när jag tappar kontrollen vilket jag har gjort nu. Saker har hänt som jag inte kan påverka eller göra något åt och imorse hade jag riktig ångest.

Men jag vet hur jag ska göra för att få bort de jobbiga känslorna och det är att ta itu med det som tynger mig. Den här veckan har jag skickat Herr Kanin på obduktion, varit på 4H-gården och berättat vad som hände Stjärna och imorse pratade jag med en av fröknarna på dagis om det som hände igår. Jag hatar att vänta och vill ta itu med saker nu nu nu för annars går jag bara och ältar och mår dåligt. Så nu har jag gjort det jag kan för att få bort klumpen i magen och återfå kontrollen.



2 kommentarer:

Eijlert... sa...

Det är det enda man kan göra, ta i tu med saker som du gör. Även om det är jobbigt så känns det ju lättare sen, att man faktiskt tagit itu med det!

Hoppas det kommer kännas lättare ") Du är duktig!

Jenny Shima sa...

Jag känner igen det där, jobbiga saker ältar jag också tills jag har löst det. Det bästa är, om man har möjlighet att lösa problemen först så kan man lägga den energin på viktigare saker som familjen.
Kram