lördag, november 05, 2011

Härlig förmiddag!!

Nemo klättrar på väggarna om man inte aktiverar honom på lediga dagar. Är man inne hela förmiddagen så är han i allt och inget och ingenting blir roligt. Så efter att vi mornat oss lite i soffan gjorde jag iordning en matsäck och så begav vi oss till ett dagis som har en jättestor gård med massor av roliga saker.


Vi gick innan nio och då var det riktigt dimmigt ute. Men den lättade och solen kom fram och det blev jättehärligt väder. Nemo hade jätteroligt och vi åkte rutschkana, klättrade och grävde i sanden. Leon sov hela tiden så jag och Kalle kunde båda två ägna oss helt åt Nemo och det tror jag han uppskattade.





Så gott det var att äta sen! Jag hade gjort baguetter med kalkon och ost, plättar, te, kaffe och juice som vi mumsade i oss.





Sen lekte vi en stund till innan det var dags för Nemo att sova. Av med alla skitiga kläder och ner i nya åkpåsen från Elodie Details som invigdes idag.


Jag är supernöjd med den! Mycket snyggare i verkligheten (inte så starkt grön som på bilden) och mjuk och go. Nu när det inte är så kallt behövs ju inga ytterkläder i den och tack vare den mysiga pälskragen behövdes ingen mössa heller.

4 kommentarer:

Marie sa...

Vilken härlig dag! Och så mysig åkpåsen såg ut att vara, perfekt att sova i ute...önskar ibland att det fanns för vuxna -tänk så gött! =)

Lina sa...

När min plutt blir större vill jag bli som du som fixar utflykter o matsäck o fixar hemma o jag vet inte allt.. :-)

Linnéa sa...

Marie: fart finns det - sovsäckar! ;)

Lina: tack!! Jag blir jätteglad för dina ord, världens bästa komplimang!! Jag hoppas att Nemo och Leon kommer minnas det sen när de blir stora, att jag fixade mysiga grejer till dem. Minnen som värmer lite extra. :)

Lina sa...

Det gör de garanterat! Jag har en massa såna härliga minnen själv. Små saker som skriker kärlek o omtanke :-)