fredag, september 24, 2010

Vi har haft en riktig sommardag med runt 20 grader ute och det har varit så härligt. På förmiddagen var jag och Nemo ute och fixade hos kaninerna, rensade ogräs, planterade en silverek och flyttade en hortensia som inte trivdes där den stod. Jag hade satt den nästan under en gran så det är ju inte så konstigt. Varför vet jag inte. Efter att Nemo ätit lunch och sovit så gick vi en sväng till lekparken. Nemo går runt och leker i sanden, gungar och åker rutschkana. Det kom två flickor i 10-årsåldern dit och Nemo gick efter dem hela tiden, de tyckte nog det var lite drygt. Sen kom en jättesöt 7-årig flicka och pratade massor med oss och gungade Nemo.


När Kalle kom hem körde jag till Willys och Skåneplantor. Jag tänkte ta in de flesta pelargonerna imorgon och behövde lite höstblommor att fylla på med. Jag köpte ljung, prydnadskål, kryssbollar och lite annat i färgerna vitt och lila och så lite silver. Tror det kommer bli kanonfint.

Kalle ska börja på projektet isolera vinden den här helgen och jag hoppas det går smidigt och hyfsat snabbt så det inte blir ett sånt där evighetsprojekt som drar ut på tiden.

Nu ska jag läsa lite bloggar och sen är det världens vildaste och blötaste fest som gäller. Eller inte, det blir soffläge. Igen.

Inga kommentarer: