tisdag, september 28, 2010

Imorse fick jag ett telefonsamtal som gjorde att jag blev så glad över vilka fina människor det finns. Jenny (mamma till Oliver och som bor ett par gator bort) ringde och erbjöd mig målningsplats i deras garage som står i princip tomt. Hur underbart snällt är inte det? Hon hade läst min blogg och sen ringde hon. Jag är så glad för att jag träffat så goa och snälla människor här i Veberöd!

Klockan 10 var det dockteater på bibblan inne i byn och jag och Nemo cyklade dit. Flera från föräldragruppen var där men tyvärr hade teatern blivit inställd men vi hängde kvar en stund ändå. Nemo älskar ju böcker och hittade en med Barbapapa som han tittade i. Babapapa säger han, han är så himla duktig. Han gick även efter en av bibliotekstjejerna och pekade på allt och sa där, där, där och var riktigt tjatig. Efter att ungarna vänt upp och ner på bibblan gick några av oss och fikade på Kanelbullens konditori.

Nu sover Nemo och jag ska göra något jag gör alldeles för sällan, städa micron. Den är så jävla äcklig och nu luktar den illa också så jag måste väl ta tag i det.

2 kommentarer:

Mikael sa...

Fan vi borde flytta till Veberöd. Hos oss är alla då jäkla sura!

Mirijam sa...

Du kan ta och fixa vår micro sen, komsi komsi! Du kan adressen.