måndag, september 06, 2010

Det har varit full fart här hemma idag. Mamma var så snäll och gick upp Med Nemo lite efter 6 och jag sov till 8 typ. Tänk att det skulle komma en tid då man tycker att det är lyx att sova till 8...

Innan frukost ritade jag upp och klippte ut stycken till två tröjor till Nemo och sen satte vi igång att putsa fönster. Det blev aldrig av i våras eftersom det var så kallt och sen har jag bara skjutit det framför mig, men idag blev det gjort och vi ser ut igen.

Jag ska strax sätta mig och sy Nemos tröjor och även ett par gardiner till sovrummet som ligger här nålade och klara.

Pappa är i Lund och jobbar tills på torsdag så jag och mamma ska åka och shoppa på Nova Lund imorgon. Jag ska kolla efter klänningar på KappAhl och vantar och mockasiner till Nemo.


Förresten, jag tvättade pippi-tröjan (på bilden ovan) igår och idag såg jag att det gått flera maskor och att det var ett hål i den. Så jävla dåligt. Jag följde tvättråden och den är bara använd några gånger.

1 kommentar:

äppelblomman sa...

Tråkigt med pippitröjan...:-( Jag fick en sådan hemma stickat av min arbetskompis som hon gjorde till Douglas när han föddes. Plus en urgullig mössa till. Jag har tvättat den hur många gånger som helst. Alla tre killarna har haft den och det syns inget på den... Jag älksar den pippi tröjan!!! Hörde att det även fanns pippi tröjor till oss vuxna. Men har helt glömt bort vart man kan köpa dem??... Jag och mitt minne du vet;-)
Kram K