måndag, september 13, 2010

Jag är så glad för jag har hittat tillbaks till min kreativitet igen. Jag har sytt gardiner, tröjor till Nemo, virkat en mössa och börjat virka fina små rutor som ska sys ihop till en filt. Jag har även lärt mig virka "på riktigt" och inte bara halsdukar och andra raka saker. Ett lapptäcke har jag planer på och har samlat en hel del fina tyger till det. Tre kuddfordral ska sys också och det är nästa projekt

Ikväll ska jag sätta mig i soffan med en stor kopp té och virka och se en film.


En av tröjorna jag sytt till Nemo. Tyget och mudden är från Stoff och Stil, mönstret har jag ritat själv.

6 kommentarer:

Magdalena sa...

Oh vad duktig du är. Tröjan blev superfin. Håller på att sy kuddfodral till Alba av samma tyg fast brunt och rosa. Förresten hur går det med Albas kofta?

Puss

Lina sa...

Vilekn jättefin tröja! Du får starta en egen webshop och sy upp kläder till folk på beställning! :D

Marie sa...

Jättefin tröja! Urgulligt tyg!=)

Evelina sa...

Vilken fin tröja -var det inte svårt att få till kantningen i halsringningen?

Anonym sa...

Vad fint du gör till Nemo! Tänk vad snyggt det kommer bli under hans super coola skinnjacka:)! Puss Marika!

Linnéa sa...

Maggi: Tack gumman, Albas kofta är ändrad och jag hoppas hon inte har växt ur den. Men om den är för liten så gör jag en ny, promise!

Lina: Ja det hade varit roligt men frågan är om folk vill betala så mycket så det lönar sig för mig? Tyget är ju inte så dyrt men tid tar det ju.

Marie: Tack, jag inspierars mycket utav dig. :)

Evelina: Tack. :) Nej faktiskt inte, mamma visade mig hur man skulle göra så nu går det bra. :)

Marike: Tack, men det du gör kommer bli kanoners! Puss