onsdag, september 08, 2010

Vet ni vad jag ska göra på lördag?? Jag ska hänga suspension, äntligen! Sist jag hängde var den 21 november 2008 på en suspensionshow på Inkonst i Malmö. Dagen efter gjorde jag ett graviditetstest som visade positivt och sen dess har jag hållit mig på marken.

Men på lördag är det dags. Det blir min tionde hängning men första gången jag hänger utomhus. Det kommer vara i ett träd vid en sjö och jag ska hänga en lotus som är en välsigt vacker hängning. Jag har hängde lotus en gång innan och det var min andra hängning hösten 2004. Då hade jag 10 krokar, 6 i ryggen och fyra i benen men den här gången tänker jag mig 2 i ryggen och 6 i benen. Vi får se vad som bestäms på lördag.

Fotografen som har fotat mig och Nemo för Föräldrar och barn-tidningen ska vara med och ta bilder så jag hoppas på några riktigt fina kort. Frågan är bara vad jag ska ha på mig? Det är ju inte sjukt varmt ute längre. Jag tänker mig sönderklippta leggings kanske och ska leta fram någon överdel som funkar.

6-point suicide, april 2004
10-point lotus, oktober 2004
6-point angel, november 2005


4-point suicide, april 2006
2-point suicide, september 2006
4-point knee, januari 2007

2-point suicide, januari 2007 (samma dag som jag hängde knee men krokarna rippade nästan direkt så jag fick hänga igen)
6-point knee, november 2007

Suspensionshow på Inkonst i Malmö
21 november 2008
2-point suicide

6 kommentarer:

äppelblomman sa...

En förmodligen jävligt dum fråga.... Men gör det mycket ont?
De ser så häftigt ut! Får du ärr? Uscha nu låter jag som någon slag moral kääring... Vilket jag inte är och vill inte bli;-)!!!
Hade varit väldigt kul att se i the real life!!
Kram K

sofie sa...

Åh kul! :) Känns det skillnad mellan att ha 6 krokar och två krokar i ryggen? Lät väldigt läskigt att krokarna höll på att rippa när du hängde i knäna, hur kändes det?

Linnéa sa...

Äppelblomman: Inte dum men vanligt fråga. :) Jo det är klart det känns och det är väl olika för alla. För mig så är det en hanterbar smärta som är en del av hela upplevelsen, ett hinder att ta sig över. För mig så gör en knee satans ont medans en suicide är relativt enkel. Ärr får jag eftersom jag inte kan låta bli att pilla på såren men det gör mig inget. Mina ärr är min livskarta. :) Du är välkommen ner att titta any time! :) Kram!

Sofie: Jo skillnad känns det, det blir ju mer vikt per krok ju färre man har men jag har aldrig tyckt det varit svårare med färre krokar. När jag hängde i knäna fick jag dock gå upp i antal krokar för min hud höll inte första gången. Jag kände inte alls när krokarna rippade, men blev väldigt besviken eftersom jag bara hann hänga några sekunder.

evelina sa...

får jag föreslå en lite kortare vid klänning med halterneck och öppen rygg, cykelbyxor och knästrumpor (sen kan du ta med vantar och en sjal oxå så vi kan pyssla om dig lite mellan tagningarna) kram

Eijlert... sa...

*sitter o gapar framför datorn*
Hade inte ens klarat av o fått igenom en krok ens en gång. Du e modig du. Lycka till ")

Linnéa sa...

eve: hahaha du tänker på allvar att jag äger ett par cykelbyxor? ;) PUSS

Elin: haha nej det kansk e inte är nåt för alla. :)