lördag, september 25, 2010

Det har varit en så bra lördag! Älskar när man inte har några direkta planer utan tar dagen som den kommer, pysslar och myser och bara är. Lingonkakan blev jättegod, Kalle åt typ halva men Nemo gillade mest glassen. Jag och Nemo gick ut på eftermiddagen och började fixa iordning min tulpanrabatt som jag ska ha vid jordkällaren. Köpte en stor påse med 50 lökar för typ 60 kronor på Skåneplantor så nu har jag grävt små runda gropar som jag satt 5 lökar i varje i och de ska vara i en rad. Om ni fattar vad jag menar. Det kommer nog bli skitfint i vår iallafall.

Kalle kom hem med sängstommen och i veckan ska vi till Ikea och provligga lite madrasser. Jag längtar tills sängen är målad och på plats. Inatt vaknade Nemo och låg mellan oss och det går inte att sova bra när han håller på. Han kastar sig och kravlar och han har blivit lite mammig så han kryper upp på mig och ska ligga på min mage.

När Nemo lagt sig så har jag och Kalle haft vuxentid och druckit vin och ätit plankstek. Kalle ska lägga sig nu men jag vill njuta lite till av den här lördagskvällen. Kanske ska se ett avsnitt av Melrose Place?

1 kommentar:

Lina sa...

jag älskar också myslördagar! De gör så gott!