onsdag, februari 14, 2007

Violated...

Ibland ser man folk som överdrivet mycket tittar på ens tatueringar. De liksom vrider huvudet och verkligen TITTAR.
Oftast har de människorna själva tatueringar och ofta är de män i medelåldern.
När folk tittar så på mig låtsas jag att jag inte ser utan bara pysslar med mitt.

Idag i matsalen på 10-rasten i skolan var det en gubbe som tittade på min arm väldigt grundligt. Jag såg det hela i ögonvrån men låtsades inte se utan gick till min plats.
Efter en liten stund kommer gubbe och säger:
- Får jag se på dina tatueringar.
Helt okej att fråga om man får titta. Men innan jag ens hann svara så tog han tag om min handled och lyfte min arm och vred på den för att verkligen kolla in tatueringen.
Sen började han fråga vem som gjort den och såklart så var min tatuerare hans tatuerares lärling då det begav sig, vilket fick honom att tycka att vi boundade ännu mer.
För folk som är rätt mycket tatuerade tycker ofta att vi är lika, du och jag, vi hör ihop. Vi borde hälsa på varann så som mc-knuttar gör.

Efter att gubben babblat ett tag och gjort mig till sin bästa vän så gick han. Men efter ett tag kom han tillbaks igen!
- Får jag se vad det är du har på ryggen, sa han och började pilla bort mitt hår och dra ner lite så han kunde se. Ursäktya att jag tafsar lite, sa han sen.
Jag blir alltid lika paff när folk tar på mig utan att fråga. Jag går inte fram och klämmer på silikonpattar för att jag tycker det är spännande, eller drar upp tröjan för att få se lite.

Men nu tyckte gubben att han hade ju sett mina tatueringar så då var det ju inte mer än rätt att han visade sina!
Såklart var det ju en ryggtavla.
Så mitt i matsalen, ståendes, bredvid bordet jag och mina kompisar satt vid så drar han upp hela tröjan och visar HELA överkroppen. Tröjan hängde bara runt halsen och jag kan sammanfatta synen med: STOR mage, hårig rygg och nånstans därunder tatueringar.

Man gör inte så.
Man tar inte på folk på det viset, och man klär inte av sig när folk sitter och fikar utan att de bett om det!
Vi är inte kompisar bara för att vi tatuerar oss, jag vill inte se dina tatueringar bara för att du vill se mina!!!
GAH!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag förstår verkligen! Att folk gör så är så fel!

Anonym sa...

Hahaha läskigt!

Mayumi sa...

Ju fler människor man stöter på där ute i världen, desto mer förstår man att man faktiskt inte är så himla udda.... :)

Du förresten, jag brukar spinna på lördagmorgonar. Om du har lust kan du väl hänga på när ni kommer upp?
Det är ett baspass och kostar 75:- för icke medlemmar :)

Anonym sa...

iyh, snuskigt!

mimmi sa...

skitskumt beteende och jag kan verkligen tänka mig att folk gör så!

Anonym sa...

allså sånt där är läskigt.. det är precis samma sak som att man ser en tjej med stora tuttar och går fram och klämmer och säger "ja dem var ju sköna".. sånt gör man ju inte..

Johan sa...

kunde du inte bara säga till honom??

Linnéa sa...

raur: det är helt sjukt!

mayumi: ja det skulle jag ju kunna. få se till att packa träningskläder!!!

fia: nej eller hur, då skulle man ju spärras in...

johan: jo det kunde jag men jag blir alltid så chockad när folk gör så att jag tappar all förmåga att säga nåt..