måndag, februari 12, 2007

5:e vägningen

Det var med stor nervositet jag ställde mig på vågen idag.
Fast jag inte dragit över min kalorigräns en enda gång denna veckan och promenerat nästan varje dag så var jag skitnervös för att inte ha gått ner.
I lördags blev det både en semla (MÅNGA kalorier) som farmor hade med sig och glass till filmen på kvällen. Tack vare motion och lågkalori-mat så höll jag mig inom gränsen men jag var ändå nervös för att ha gått upp i vikt eller stått still.
Jag behövde verkligen en ny push viktmässigt de här veckan och det fick jag!
- 1 kilo!
Jag önskade verkligen att ha gått ner iallafall ett halvt då jag skulle väga mig och när jag såg att vågen visade på ett helt kilo minus så blev jag jätteglad och väldigt lättad.
Nu har jag sammanlagt gått ner 4,5 kg och är bara ett halvt kilo från mitt första delmål.

Min hy ser fruktansvärd ut. Jag har fått jättemycket finnas, känner mig som värsta tonåringen. Fattar inte varför eftersom jag brukar ha fin hy, ibland ploppar det upp någon finne om jag festat och ätit dålig mat men nu har jag ju skött mig exemplariskt! Typ.. ;)
Det var förra helgen som fick facet att spåra ur och nu en vecka senare ser det ännu värre ut.
Det är nog glassen och semlan i helgen som matat finnarna. Nu blir det mycket vatten och frukt för jag vill inte se ut som ett krateransikte längre.
Tack Gud för sminket.

Nu ska jag släppa ut kaninerna, diska och sen plugga.
Ska fördjupa mig i ASI och miljöterapi till mina arbeten i Psykiatri och behandling idag tänkte jag. Har legat alldeles för mycket på latsidan med det. Måste skriva ner ART-föreläsningen från i torsdags också..


----------------------------------------------
Rolig bild till Anna

Inlägg om din kille kommer ;)

13 kommentarer:

Anonym sa...

va kul att det går så bra för dig med vikten! :)
ang. din hy, så kan det ju vara att du börjar få ut alla gifter å annat skit som du fått i dig innan du började med bantningen. det är ju ganska vanligt att detta händer

Linnéa sa...

lottis: tack så mycket, jag är helnöjd!!!
ahhh så kan det ju vara! kroppen håller kanske på med storstädning och det kommer ut i ansiktet..:)
hoppas den är klar snart..

Anonym sa...

Hahaha så fin.. ja min kille vill verkligen vara med nu och jag saknar honom...

Mayumi sa...

Det går framåt!! :)
Jocke har just meddelat att han inte har nåt bokat den första helgen i mars så ni är båda välkomna upp!! :)

Mayumi sa...

Skumt det där med din hy för när jag började träna o äta bättre så blev huden genast märkbart och mkt bättre......kan det ha med sminkningen att göra? Kanske använder du nån kräm som täcker porerna??........har ingen aning faktiskt... :)

Anonym sa...

Grattis till mer viktnedgång! Du är verkligen superduktig!

anna sa...

åh vilken stjärna du är!

du har fått mig så inspirerad när jag har läst här, så nu är jag också med i vk! :)

Anonym sa...

mayumi: kul det ska bli!

raur: tack! jag behövde verkligen den här pushen, nu känner jag mig helnöjd!!!

anna: nej vad roligt, kul att jag kan inspirera! vad heter du på VK?

mimmi sa...

om man börjar använda produkter som är bra för huden, rensas den ut och man kan bli asfinnig, och sedan blir den fin igen. Anar att det är samma med kosten:)

Anonym sa...

ååh de går ju super bra för dig med viktnedgången.. :)

Anonym sa...

Fick en skitstor finne mellan ögonbrynen idag och en på hakan. Jag som aldrig brukar få finnar får det nu när jag tränar.. Hmms.. :/

Grattis till minuset måste jag ju säga också! :D :*

Linnéa sa...

mimmi: jag hoppas vekligen det går över snart för jag ser hemsk ut nu! hur skitig är jag egentligen?

fia: tack, det känns skitbra. VK har varit över alla förväntningar!

dessi: fan va skumt, d är nog oxå skitig inuti..;) jag ser helt hemsk u för tillfället..:) som en äkta nörd..:)

Anonym sa...

Grattis till vikt ned gången. Jag själv ap mkt besvär med finnar. Har diock blivit bättre sedan jag börja röra på mig mera och äta rätt.Hur som helst har jag ytterligare en teori vadd e gäller dina finnar, du aknske blivit torr i hynm efetr vart ute i de kalla blåsiga vädret, ofta är de för man bli torr som huden producerar mer talg och sen kan de lätt bli stopp om man använder mkt smink och så. Mitt tips är att inte använda krämer och fundation osv mer änn till festliga tillfällen eller när man vill sminka sig lite extra. Då sparar man sin hy jätte mycket. Sen ett bra "kosttillskott" är Öljäst tabletter, de är bra för Hår, naglar och hy.