tisdag, februari 20, 2007

Brittan

Det är en jävla uppståndelse över att Britney Spears har rakat av sig håret.
Det är frisörer som uttalat sig, vittnen som sett henne gråta med rakapparaten i högsta hugg och det har tagits massvis med bilder när hon tatuerade sig.

Tydligen har hon sagt att hon rakade av sig håret för att hon var trött på att alla ville röra vid henne.

Mycket förståeligt tycker jag. Vad hon än gjort den senaste tiden så har det skapat rubriker och artiklar där det skrivits mer eller mindre osmickrande saker.
Det står ju bara hur hon gått ner sig, hur ful hon är, vad fet hon blivit och hur gräsliga extensions hon har. Det finns bilder på henne före och efter graviditeterna för att bevisa hur ful hennes kropp har blivit. Vem skulle inte känna sig knäck av det?
Vad spelar det då för roll om hon rakat av sig håret? Hon är ju ändå en vandrande katastrof som får skit skrivet om sig vad hon än gör.

Vem orkar med sånt? Visst har hon valt att vara en offentlig person iom sitt kändisskap, men nånstans får det väl vara nog.

Kritik mot hennes musik eller filmer eller vad hon nu vill jobba med är väl okej men att kritisera hennes utseende direkt hon visar sig ute.. Orka bry sig!

Nu har jag skrivit ett helt inlägg om stackars Brittan jag också. Suck.

5 kommentarer:

Anonym sa...

jag håller helt med och var i farten att skriva ett inlägg i liknande ton.

Jag menar, vill hon raka av sig håret och tatuaera sig, vilken rätt ska vi då som åskådare ha att leka psykologer? Jag är faan glad att man inte är nån kändis där varenda liten grej man gör ska analyseras sönder.

Anonym sa...

Dessutom är alla före-bilder (som den till vänster) så sjuuuuukt retuscherade! Kolla här förresten:
http://www.glennferon.com/portfolio1
Jag lovar dig, det här är helt snett. Och detta är bilderna tjejer vill efterlikna.

Linnéa sa...

raur: men eller hur, att alla orkar bry sig så myckt? spela roll vad hon gör alla tycker ju hon är ful ändå.

anonym: sheisse vad sjukt! de ser ju för fan tecknade ut när man sett skillnaden. det lär ju ska va omöjligt att va nöjd med sig själv när man ständigt blir retuscherad till en cartoon.

Jenny Shima sa...

Jag håller med dig. Det är musiken man ska tycka något om. Jag skrev ju också om henne igår.
Överhuvudtaget är det hemskt med den utseendefixering som finns.

Anonym sa...

Äntligen någon som tycker som jag tycker !!