torsdag, februari 08, 2007

22 månader


"Älskade Linnéa!
Jag känner mig så lycklig över att vara din pojkvän. Och när jag känner mig älskad av dig känns det som om inget annat spelar någon roll.

Du är så söt och underbar att jag inte kan förstå vad jag har som du tycker om.
Jag kan inte tänka mig ett mer perfekt liv än med dig. Önskar att du du står ut med mig trots mina fel och brister.
Jag älskar dig så mycket.
Din Kalle"




Så stod det på en lapp som satt i en bukett tulpaner i en vas i köket när jag kom upp imorse. Och inte bara det, där fanns ett presentkort på 500 kr på HM också.
Kalle är verkligen så gullig, snäll och omtänksam.
Och han älskar mig.

Tyvärr har jag blivit så dålig på att vårda det vi har. Det är mycket vardagsrutiner nu och vi glömmer bort varandra lite.
Kalle är den bästa pojkvän jag någonsin haft men ändå stör jag mig på smågrejer som osköljda tallrikar och strumpor utanför tvättkorgen.

Jag måste nog stanna upp, tänka till och inse att det är bagateller. Hur hade jag det innan?
Är inte kaffefläckar på diskbänken en skitsak jämfört med otrohet, misshandel och tårar till vardags?
Jag måste hejda mig nu och ta vara på det jag har och inte låta tvätten förstöra allt.
Jag älskar ju honom.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Shit, det var nåt av det gulligaste jag läst! Ta hand om varandra.

mimmi sa...

Vad sött!!

Anonym sa...

Guuud så gulligt! :D

Anonym sa...

omg, han vet hur en kvinna vill bli uppvaktad! ni verkar ha det fint tillsammans, trots, som du säger, bagateller att gnälla på. :-)

Anonym sa...

Gud vad han är söt. Du förtlänar verkligen en som Kalle för du är själv så himla söt och omtänksam.

//Elin

Jenny Shima sa...

Vilken kanonkille, var rädd om honom. Jag säger samma sak som min mamma brukar säga om min Per.
Jag har börjat uppdatera min blogg oftare och jag har även länkat till dig. Gå gärna in och läs om du känner för det. Kram

Anonym sa...

han är en riktig pärla den där kalle! :D

Anonym sa...

Han är sååååå gullig, men vet du vad det bästa av allt ät? Bena läser din blogg, hoppas det smittar :)

Anonym sa...

Nhej men alltså, ohh så gulligt! Du kan skatta dig lyckig som hittat en sån fin pojkvän :)

Linnéa sa...

tack allihop, han är verkligen söt..:)

Mirja sa...

åh vad ni förtjänar varann så söta som ni båda är!

Anonym sa...

Vet kalle om att du la ut hans lapp på din blogg???