onsdag, februari 28, 2007

MKB, I HATE YOU!!!

Jag hatar MKB mer än någonsin. Förbannade jävla handlingsförlamade skitföretag!
Jag fick äntligen tag i dem efter många om och men och när jag pratade med min förra vaktmästare så har de inte ens börjat tapetsera om!
Vilket innebär att jag måste betala den här sista hyran eftersom det är 3 månaders uppsägningstid och jag och horungen hade kontrakt på att de skulle ha 2 månader. Hade jag vetat att de skulle förstöra tapeten och vägra betala det så att lägenheten måste göras vid innan uthyrning hade jag skrivit kontrakt på 3 månaders uppsägningstid. Men dum och naiv som jag är så står jag nu här, 4000:- fattigare.
Nu har jag bara 2000 kvar på mitt sparkonto. 12000 fina pengar hade jag gnetat ihop i höstas, inte lätt när man lever på CSN. Och alla de härliga pengarna skulle gå till en finfin tatuering på min rygg.
Men icke, nu sitter jag här, med bara 2000 kvar, ingen tatuering, men jag fick ge MKB mina sista staplade ören. Det känns jävligt härligt!
Men jag menar, de hade ju bara över en måbad på sig. Då är det faktiskt inte lätt att hinna tapetsera om två väggar på ett litet sovrum i en sketen jävla tvåa.
Och sen när väl den jävla tapetseringen är klar, ja då kommer jag att få äran att betala den. Halleluja, det är ju så man blir frälst.

Detta innebär att min dödslista har ökat:
1. N
2. Horungen
3. Hela jävla MKB.


Fick förresten jobbet på häktet. Grattis grattis till mig. Nu kanske jag kan spara ihop mina pengar igen.

9 kommentarer:

Anonym sa...

grattis till jobbet :)

Mayumi sa...

Visst är det kul när man ska tjafsa med myndigheter och skit. När dom ska ha pengar eller nånting gjort ska det helst ske igår men när man ber dom utföra nåt så händer det aldrig. Din enda tröst i det här är väl att du om en månad slipper hela skiten en gång för alla.....

Linnéa sa...

fia: tack, känns skönt att veta att man klarar sig ekonomiskt i sommar..:)

mayumi: ja men det är lovely! önskar jag kunde få ha med dom att göra varje dag!
ja just nu känns det som jag betalar allt med glädje bara för att slippa dem sen... orkar inte tjafsa...

Anonym sa...

Supergrattis! och vad skönt att du fick besked så snabbt.
Nu kan vi vojja oss tillsammans i sommar ;)

Anonym sa...

Grattis som fasen till jobbet!

och ja, jag hatar MKB jag med och jag har aldrig ens bott hos dem. Men de verkar ursvåra att ha och göra med.

Linnéa sa...

eve: tack så mycket, det känns kul att jobba faktiskt men mindre kul att inte kunna tärffa mamma å pappa..

raur: man tackar, känns skönt..:) men trist att inte kunna åka hem..:/

Anonym sa...

Grattis till jobbet!!!

Linnéa sa...

jenny: tack så mycket, det känns kul och jag tror jag kommer trivas jättebra!

frida: haha det är lätt att fastna i bloggar, det e ju som en daglig serie..:) MKB är riktigt skitar och jag är så glad jag snart slipper dom.
tack så mycket, känns kanon att ha sommarjobbet klart!

Anonym sa...

ÅÅ jag förstår precis hur du känner. Jag är lika hatisk mot min arbetsgivare som ska hålla på och krångla med min senaste lön som jag VERKLIGEN behöver nu när jag pluggar. Fick lov att låna pengar av storasyster för att kunna betala mina räkningar. Glammigt värre. Kram