fredag, februari 29, 2008


Idag har varit bästa dagen!
Kl 9 var jag på information om behandlingshemmen på Lunden, LVU och LVM, och HVB-hemmet i Brunslöv. Vi var 8 stycken idag och de hade intervjuat 8 stycken igår så de har inte kallat speciellt många.

Efter mötet fick vi olika intervjutider och jag skulle komma tillbaks kl 13. Så jag och Kalle åkte till Veberöd för att mäta och titta lite på huset. De höll på att tömma de sista sakerna så nu såg man lite bättre hur det ser ut. Och tyvärr ser man ju fler saker som måste göras, en vägg som måste målas osv. Men sånt får man ta, vi ska bo där förhoppningsvis resten av våra liv och då har vi ju tid på oss. Jag har skrivit på en del av bilderna hur vi ska göra eller planerar att möblera så det är bara att klicka och föreställa sig. Man förundras över hur någon kan välja mörkbrun fejkpanel och tjock grön heltäckningsmatta, eller vad tycker ni? Kanske nåt att behålla? En tjock, grön matta med pensionärsflagor.





Vi åkte tillbaks till Lund och åt buffé på ett ställe som hade riktigt god mat. Jag åt nio vårrullar och mådde sen illa. Min dagbok på VK exploderar nog om jag skriver in allt jag åt. Men jag får se det som min 5-kilospresent och snåla resten av dagen.

Kl 13 var det dags för intervju, och som tur är blir jag inte nervös inför intervjuer utan tycker det är roligt. Hade min turtröja på mig som jag haft på intervjuerna till utbildningen och Z-gården.

Intervjun gick jättebra tyckte jag. De osm intervjuade mig var två kvinnor och en man som representerade de tre olika enheterna. Jag hade bra svar på frågorna och vi skrattade mycket och det kändes riktigt bra. Att få sitta och prata om sig själv i närmare en timme är ju helt lovely.
Lina brukar undra hur det känns att vara jag och tycka man är så bra på allt, och jag måste säga att det känns rätt fantastiskt faktiskt. Speciellt i sånna här situationer.

Arbetet och hemmen verkar jätteroliga och intressanta att vara på och jag tror jag skulle lära mig jättemycket av att vara där. Jag fick önska vart jag helst skulle vilja vara och det är svårt eftersom alla tre hade olika intressanta arbetsuppgifter. Så vi får se vart jag hamnar om de nu bestämmer sig för att vilja ha mig. De skulle ringa om två veckor ungefär.

Efter intervjun åkte vi till Living och beställde soffan. Den vi valt först var 3,18 m bred och där den ska stå är bara 3 meter, så vi får ta modellen mindre. Men överranskande nog så var det bara armstöden som var mindre, djupe var lika stort som på den vi valt först. LOVELY, det är så jag alltid velat ha! Vi tog en gråbrun ganska mörk soffa som vi båda tyckte om. Passar till allt och är lätt att piffa till med fina kuddar.

Kalle ska till Alex ikväll och jag ska bara vara hemma och softa. Ska ta ett skönt bad, måste ju passa på för om två veckor blir det inga fler bad på länge. Jag lånade en bok om Johnny Depp på bibblan igår, det måste ju vara världens kanske bästa bok och den kan man ju gotta sig med en ensam hemmakväll.

8 kommentarer:

Vadå? sa...

Måååh! Det där kan bli jättefint, bara ni river ut den där gröna mattan, jag håller med, den var heeemsk ;P Jag börjar längta efter mitt egna hus sen.. Jag vill ha ett prinsesstorn <3

Anonym sa...

Väldigt mysigt hus ni har skaffat...:)Vad kul att höra att det gick bra på intervjun...lite avis att jag inte var med MEN det blev bättre när dem ringde ifrån Kirseberg,fundare jag kanske passar bättre där eller hmm jag vet inte!Hoppas man får ett ja efter intervjun.....:)
Förresten jag har inbildat mig själv att den dagen jag flyttar till hus ska vi ha en kanin!!!????Va fan....

Anonym sa...

ÅÅÅ! ni kommer få det LOVELY i ert nya hus!! Kan riktigt se så fint det kan bli, o du har ju inga problem me att inreda hemtrevligt så det kommer bli toppen! =) Jag vill me ha hus.. din självgode FAN! haha, "prata gott om sig själv en hel timme e lovely!" Baj på daj... PUSSelipuss

Anonym sa...

mirja... inte bara har du mjuknat.. du ska också skaffa KANIN?? Jag säger också - VA FAN?? hihi

Lort sa...

Vilket kap ni har gjort alltså! tycker dock det är lite synd att ni inte ska spara den snygga gröna masttan ;)
Så lycklig Vilja kommer bli där!
Ps. Låna Reina så ofta ni vill ;)

Linnéa sa...

limepuff: jag kanske ska auktionera ut mattan...?

mirja: konsigt att varken du eller svenne hört nåt. hoppas det löser sig med kirseberg iaf, ocyh att jag får va på lunden, det vet man ju aldrig.
jaså kanin, det är bara att gratulera..:)

lilla anna: jag? självgod? nääääääää....

Lollan: jag vill få hem Vilja nu!!!

Anonym sa...

Åh, vad roligt med huset. Det kan nog bli toppenfint där!

Kul med intervjun. Håller tummarna för att du får jobbet :)

Anonym sa...

:)Nej bara att inse att mitt personliga brev var inte så bra..."milt" sagt!
Men den gav utdelningen när jag hade ändrat den där av kirseberg ringde tror jag....nu ska jag fan börja tro på mig själv.OCH du ska tro att du får det jobbet...Jag vill ha sån där stor en dvärgkanin..:)