tisdag, februari 26, 2008


På torsdag kommer mäklaren och fotograferar vår lägenhet så idag har Kalle rensat bort överflödiga prylar som folk som tittar på lägenheter inte tycker om.
Det är så sjukt tomt nu, vi som haft det proppfullt med saker. Men det är härligt och när vi flyttat ska vi se till att vi inte gör samma misstag.
Men iofs hade vi inte så mycket val. Jag hade en proppfull 2:a och Kalle en lika proppfull 2:a. Sen tog jag mitt pick och pack och flyttade in. Jag slängde och sålde skitmycket av mina möbler och saker och har slängt sjukt mycket av Kalles.
Det närmar sig flytt nu och nästa vecka har jag tänkt börja packa på allvar för då är det två veckor kvar.

Negativt med att flytta:
  1. Badkaret - finns inget bättre än ett varmt bad när man är trött och frusen.
  2. Att kunna ta cykeln in till stan när jag känner för det.
  3. Torghandeln på Möllan.
  4. Att kunna gå direkt hem efter en utekväll.
  5. Att inte ha nära till träningen.
  6. Längre avstånd till de flesta vännerna.
  7. Vara beroende av bilen.

Positivt med att flytta:

  1. Slippa klagande grannar i allmänhet - Fru Larsson i synnerhet.
  2. En trädgård att kunna gå ut i som är min egen.
  3. Större yta att bo på.
  4. Fler möjligheter att inreda och bygga på.
  5. Att kaninerna kan bo ute.
  6. Närheten till naturen.
  7. Slippa känslan av att vara instängd.
  8. Kunna vara barfota hela sommaren.
  9. Ha plats till gäster.
  10. Grillfester i trädgården.
  11. Kunna skaffa hund.
  12. Ha plats för vackra möbler och annat fint man vill köpa.
  13. Kunna plantera och odla i trädgården.
  14. Egen tvättstuga.
  15. En stor vind så man kan spara saker som man annars måste slänga för att man inte har plats.

Jag har säkert missat att ta med en massa saker på både punkterna men allt som har med huset att göra överväger de saker som blir trist med att flytta. Badkar kan jag ju tex skaffa i framtiden, bil kanske jag skulle blivit beroende av ändå pga eventuella framtida jobb, vännerna flyttar ju också och är man riktiga vänner ses man ju ändå osv osv.

När jag är i Kättbo på sommaren har jag i princip aldrig skor på mig såvida vi inte ska åka nånstans. När jag sen vant mig vid det, att bara dra på mig en klänning på morgonen och traska rätt ut i trädgården utan skor, så känns det jättetråkigt att komma till stan igen. Jag känner mig instägd och ofri och det ska bli så jävla skönt att få uppleva alla årstider i större frihet.

Och alla roliga fester man kan ha.. Brasiliansk fest där man spelar musik och dansar, min examensfest, kalles födelsedagsfest, min födelsedagsfest... Det ska bli så kul att kunna bjuda hem alla vänner utan att behöva bekymra sig över vad grannarna ska säga eller om man får plats. Och att kunna bjuda hem folk på middag utan att behöva sitta och trängas runt kistan kommer bli fantastico!

Nej nu ska jag sluta sitta här och drömma och laga lite mat istället. Tacogratäng ska det bli, riktigt mumsigt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter så himla bra det här med huset och naturen att även jag som är en riktig riktig riktig stantjej...kärring... skulle vilja uppleva det... men... nej, jag kan inte bor så lång borta Möllan... vet inte varför... och jag är/har fel familj, både Federico och Manuela drömmer med att bo "ute på landet"...
Jag kommer med Manuela och hälsa på, jag lovar, hon kommer att älska dina djur och din trädgård... jag vet... hon är en "sånt" du... älskar naturen och konst och att dansa och piercingar... Hjäääälp!!!!!
Kramar. Mercan.

LolitaRegina sa...

guuud så underbart det låter! jag är SÅ avis på dig, har drömt om och längtat efter att flytta till hus i över 10 år nu..
så du drömmer också om att skaffa hund? det är en av mina stora livsdrömmar också, eftersom jag älskar hundar och är uppväxt med hund, men min man är väldigt hundrädd.. :/ så det är ett stort projekt att bearbeta honom angående det! =)

Anonym sa...

Recept på tacogratäng please!

Anonym sa...

Det låter jättekul att flytta till hus. Jag tror nog att ni blir nöjda :)