fredag, februari 01, 2008

Dagens recept


TORTILLAPIZZA
4 stycken

4 tortillabröd
2 dl passerade/krossade tomater
1 tomat
2 dl majskorn
8 rökta kalkonskivor
100 gram riven ost 12%

Sätt ugnen på 175 grader. Dela upp de passerade/krossade tomaterna och bred ut över tortillabröden. Skär kalkonen och tomaten i bitar och lägg på bröden tillsammans med majs.
Strö över den rivna osten och krydda med vad du själv tycker om. Jag tog paprikakrydda och örtsalt.
Grädda i ugnen tills osten smält och kanterna på bröden fått lite färg.




Jag åt två stycken och blev väldigt mätt. En räcker om man serverar tillsammans med en god sallad.
Man kan ju själv lägga på vad man tycker är gott, jag är ju inte direkt känd för mina smaksensationer när det kommer till pizza, men vill man använda mitt recept blir det 253 kalorier per pizza. Väldigt gott och blev ännu godare med extra paprikakrydda efter att pizzan varit i ugnen.

1 kommentar:

LolitaRegina sa...

låter hur gott som helst! får ju dock byta ut kalkonen mot nåt annat, kött är ju inte min grej.. :P
men, som du skriver, man kan ju själv välja vad man ska ha på :)
nu ska jag iväg på lovely brunch alldeles strax, hoppas min mage fixar det!