lördag, februari 23, 2008

Nu sitter jag med toning i håret, dricker té och lyssnar på Aerosmith. Eftersom det i stort sett bara finns en toning nuförtiden och den inte fanns i mörkbrun utan bara mellanbrun så tog jag mellanbrun och svart och blandade. Vet inte hur jag tänkte. Det kommer nog bli svart i vilket fall.
Svart hår. Det har jag inte haft på flera år. Tur det är toning.

Men nu ska jag berätta om vilken supertönt jag varit idag.
Jag tänkte jag skulle springa en tur och bränna lite kalorier till kvällen. Men jag behövde även åka till Åhléns och köpa toning så jag gjorde en kombination.
Med toppluva, träningskläder och gympaskor så sprang jag till Åhléns vid Triangeln. Jag var tom så töntig att jag joggade på stället vid rödljusen. Det var pinsamt att springa inne i stan, har aldrig fattat varför folk gör det, men nu hade jag ju ett mål och ett ärende. Min toppluva var iallafall lila och rosa och glittrig och med en pingla istället för tofs.
Det tog 14.35 minuter att springa till Åhléns och jag blev väldigt varm och började svettas rätt mycket när jag kom in i värmen. Köpte mina färger och sen joggade jag hem igen. Det tog 13.46 minuter hem och jag kände mig duktig som fan. Kollade Eniro och jag tror hela sträckan blev ungefär 5 km.
Så ungefär en halvtimmes lätt jogging och jag har "bara" bränt 197 kalorier. Känns lite snålt faktiskt. Men det handlar ju inte bara om det, jag förbättrar ju min kondition också och blir mer vältränad. Innan ville jag bara bli smal, nu vill jag även vara vältränad. Finns inget fulare än en slapp kropp, även om den är smal. Hängröv kan tom size zeros få. Faktiskt.

Ikväll ska jag till Helena och Calle på fest. Det är samba- och capoeiragänget som känner att vi inte ses tillräckligt mycket i veckorna så vi behövde ses och gå ut och dansa ikväll också.
Jag ska träffa Helena kl 17 och då ska vi handla mat och göra tacopaj till de andra som kommer kl 19. Sen ska vi dricka vin och capirinhias och sen gå ut och dansa loss lite. Ska bli riktigt roligt!

Igår städade jag och möblerade om i vardagsrummet och det blev skitbra. Fan att man inte lagt ner energi på sånt innan. Men då stod iofs mastodontterrariet där så det gick inte att göra så mycket. Fan att det ska ta upp plats i huset också. Det stör mig så in i helvete. Varför kan inte Kalle tycka om små ormar???
På kvällen lagade vi tacos och jag åt så jag fick ont i magen. Det är en härlig känsla, att få trycka i sig mat tills man får ont. Tur jag med hjälp av VK gör det på ett annorlunda sätt nu.
Vi lånade två filmer av Mikael och Ninni och medan Kalle bastade gottade jag mig i sönderslitna kroppar, sprutande blod och krossade huvuden i Saw 4 och när Kalle kom upp igen tittade vi på Juno. En väldigt söt och rolig film, rekommenderar båda den och Saw.
Nu ska jag skölja ur min färg och hoppas det blir bra! Ska bli skönt att bli mörkhårig igen iallafall, det är allra finast tycker jag!

4 kommentarer:

LolitaRegina sa...

åååh.. måste bara igen uttrycka min stora avundsjuka på dig och allra andra lyckostar här i världen som fortfarande kan färga/tona håret, jag saknar det så!!! *snyft*
har försökt hitta nån vettig frisör här i stan som gör extensions, men inte lyckats än. annars får jag väl helt enkelt försöka få arslet ur vagn och beställa/köpa några, äger ju trots allt en sån där extensiontång..
måste också säga att bilden på dig till höger som du lagt upp är GRYM! =)
jag ska lära mig hur man laddar upp bilder nån dag jag också.. :P

Anonym sa...

vad härligt att springa så och visa gärna bild på håret när det r klart :D

Linnéa sa...

lolitaregina: jag förstår att det måste va sjukt trist. jag e så nöjd med min nya hårfärg, trivdes inte alls "ofärgad".
tacktacktack jag gillar den bilden supermycket, synd jag inte hunnit färga håret bara..:)

raur: bild kommer NU! :)

Mayumi sa...

Fortsätt med joggningen!! Skitbra konditionsträning, överlägset! :) Och så ska vi springa i Kättbo i sommar, kolla tiden i hälsospåret och så, deal? :)