onsdag, februari 27, 2008

Benetton har just nu en kampanj som heter Africa Works och målet är att bekämpa fattigdom.





När man köper en t-shirt för 149:- hos Benetton så stödjer man mikrokreditprojektet Biriam i Senegal som startades av den världskända artisten Youssou N´Dour. På bilderna syns senegalesiska arbetare som har tagit mikrolån för att starta små företag. Bland annat har en fiskare, en musiker, en skräddare och en smyckedesigner porträtterats med sina verktyg på bilder med neutral bakgrund.


Jag tycker det här är fantastiskt bra och köpte idag en t-shirt för att visa mitt stöd. På köpet kommer jag även vara väldigt snygg eftersom t-shirten är hur fin som helst.


Tittade runt lite på hemsidan och hittade en otroligt vacker kvinna. Så lovely, jag älskar andra kulturer och jag hoppas att jag en dag kommer få uppleva den afrikanska kulturen närmare.


Jag blev väldigt vänligt bemött av kvinnan i kassan på Benetton när jag köpte t-shirten vilket gjorde mig väldigt glad. Det kändes verkligen som man gjorde en insats även om den inte alls är speciellt stor, men lite är bättre än ingenting iallafall.


Ge mig nu lite afrikanska gener och klänningen till höger och gör en stor insats för mig!

5 kommentarer:

LolitaRegina sa...

klänningen är ju hur lovely som helst!!!

Anonym sa...

ja, klänningen på bilden var verkligen jätteläcker :D

Anonym sa...

Afrikanska kvinnor är verkligen sjukt vackra. Ja, inte alla förstås men i överlag.

Anonym sa...

Nu har jag också köpt en Benetton T-Shirt, rosa, jätte fint och bra kvalitet faktist, så tack för tipsen!!!
Mercan,

Linnéa sa...

lolitaregina: eller hur! väck med kate moss, posh och alla andra sk stilikoner, här har vi en kvinna som är vacker och kan bära upp fina kläder.

raur: det vore något att bära i sommar..:)

matilda: ja de har något speciellt, hon på bilde är så supervacker så man dör.

mercan: vad kul, de var riktigt fina! jag köpt den bruna med en bild på landet och text över!