torsdag, september 25, 2014

Ut med det gamla

Gud vad jag håller på. Jag planerar varenda sekund av dagen för att hinna med alla måsten och hela tiden ploppar det upp nya. Idag har jag städat och mitt i städet började jag rensa, och så tvättade jag och sen fixade jag om på ett par hyllor och hämtade paket, skickade paket, och visst ja jag skulle ju måla också, och när jag målat väggen fortsatte jag med dörren. Det finns liksom inget slut för när jag tror att jag kan sätta mig och pusta ut så piper det och tvätten är klar. Och hela tiden planerar jag för nästa och nästa och nästa projekt, när ska jag göra dem, hur planerar jag morgondagen? 

Alla mina lediga timmar går åt till detta. Att bara sitta ner och slappna av går inte. Hade jag haft feber så hade jag tagit tabletter och när jag mått lite bättre hade jag satt igång igen. Det börjar nästan bli sjukligt. Jag umgås knappt med någon när jag är ledig eftersom det då sabbar mina planer för hur jag ska springa, städa, handla och genomföra alla mina tusen projekt. Jag tänkte ha en "ledig" dag imorgon men nej, nu har jag planerat in spring, storhandling, köpa växter samt måla klart dörren. Jag gör något prick exakt hela tiden, och på vägen fixar jag lite här och lite där.

Lite knäpp är jag, men samtidigt nöjd för jag kan ändå inte sitta på röven och se allt jag måste göra för då mår jag dåligt. Jag har fått spel på alla tusen miljoner saker jag har överallt och plockat bort jättemycket och rensat mitt skåp med porslin och tagit bort typ hälften. Och det är renande för själen, så jäkla skönt! Jag är ju i en fixarfas nu och vill bara göra om och ha nytt. Pengarna växer ju inte på träd så jag har beställt lite mer färg från Annie Sloan och genom att rensa så blir ju saker och ting som nya. Jag har plockat bort krafs från mina hyllor i köket och satt receptböcker där istället, och så funderar jag på att köpa sprayfärg och spraya en massa burkar som jag har för att få det mer enhetligt. Jag vill få bort röran eftersom den ställer till det i mitt huvud.

Jag är fortfarande speedad så nu ska jag leta upp en bra nature- eller sleeplista på Spotify och hoppas på att somna snabbt. Men jag har så mycket idéer och planer som snurrar runt i huvudet så jag har svårt att slappna av. En sida av mig som kan vara både bra och dålig, just nu lite för manisk.


Inga kommentarer: