onsdag, augusti 01, 2012

Projekt: Renovera fönster

Imorse drog vi igång fönsterrenoveringen och har jobbat stenhårt hela dagen. På eftermiddagen kallade vi in förstärkning i form av barnens farmor och vi fick otroligt mycket gjort. Vi har slipat, oljat och grundmålat fyra fönster, varav ett är tredelat med dubbla rutor. Det behövdes även renoveras invändigt och när jag höll på med det tog jag fönsterbrädan av bara farten.Vi har även plockat ner de svarta fönsterluckorna och de fruktansvärt fula markiserna. Imorgon fortsätter vi och ska då göra första strykningen färg. Fönstren ska bli vita med en allmogeblå kant runt om, samma som ytterdörren, och jag tror det kommer bli superfint. Sen ska fönstrena kittas om och det ska sen torka i 14 dagar för att sen målas en sista gång.


Tänk, i typ två år har man gått och haft ångest för att ta itu med fönstren som verkat som ett evighetsjobb. Att det skulle gå så här smidigt kunde jag inte ens drömma om!


Tänk så bra det kan gå med lite hjälp...

4 kommentarer:

äppelblomman sa...

Härligt att de gick så smidigt!!
Så där är vi med, liksom drar på saker o ting bara för att man tror att de är mer jobb än vad det är...;)
Vad använder du dej av för app på sista bilden med hjärtana?
Kram K

Linnéa sa...

Picfx, en ny favorit. :)

äppelblomman sa...

Men jag har den men vad går du in på???;)

Linnéa sa...

Lights! :)