onsdag, augusti 15, 2012

Ute i god tid

Förra året köpte jag en vinteroverall från HM till Nemo eftersom jag tyckte overaller från PoP, Didrikson och andra märken var onödigt dyra. Såklart vill jag ha bra kvalité till barnen så de slipper bli blöta och frusna men jag tänkte att jag kunde testa ett billigare märke iallafall, och set är jag glad att jag gjorde. Overallen höll verkligen måttet. Nemo simmade i en djup vattenpöl och höll sig torr, han var ute i 15 minus utan underställ och höll sig varm och overallen torkade snabbt efter tvätt. Häromveckan kom den nya HM-katalogen med höst- och vinterkläder och till min stora glädje fanns samma overall fast i brunt, en av mina favoritfärger på kläder. Roligare än svart men passar till mer än blått och grönt som annars är standardfärgen. Och så rosa då men en knallrosa overall hade jag inte köpt även om jag haft en flicka.



1 kommentar:

Kajsa sa...

Det var ett bra inlägg, kanske man skulle testa HMs overaller till barnen i år! Har köpt "billiga" på Ellos tidigare år och varit väldigt nöjd med dessa också! =)