söndag, augusti 12, 2012

Panik

Idag blev jag så sjukt rädd och panikslagen så ni anar inte. Jag, Nemo, Leon och grannarnas pojke Erik var i kaninhagen och lät Agnes hoppa runt lite dör ute. Hon älskar det och det är så härligt att se hennes glädjeskutt. Men plötsligt så såg jag hur hon försökte trycka sig ut genom nätet och jag skyndade mig dit för jag trodde hon skulle rymma. Men hon kom ingenstans för hon satt fastkilad med huvudet och ena örat och när jag försökte få loss henne började hon skrika och ni som har hört när en kanin skriker vet hur hemskt det är, riktigt dödsångest-skrik. Och när hon började skrika blev Nemo jätterädd och ledsen och började gråta hysterisk och jag sa att Erik skulle springa och hämta sin mamma, pappa och en tång. Och han var snabb iväg och strax kom Magnus och Nina. Nina tog hand om de skärrade barnen och Magnus hjälpte mig att klippa loss Agnes. Herregud vilken panik jag fick och det märktes att Nemo kände det. Jag trodde att hon skulle antingen kvävas till döds eller dö av chock vilket inte är ovanligt att kaniner gör. Men allt gick bra och dagens hjältar är Erik, Nina och Magnus för att de hjälpte mig.



3 kommentarer:

Emma sa...

Usch och fy, stackars Agnes och stackars dig! Kanin skrik är bland det värsta som finns, msn hör verkligen paniken. Skönt att det slutade gott iallafall.

äppelblomman sa...

Åh fy va hemskt.. Men vilken tur att ni var där då och vilken tur att Erik var snabb i benen och hämtade hjälp!!!❤
Kram K

Jöns Marie sa...

Kaninskrik är verkligen fruktansvärt hjärtskärande! Tur att det gick bra för lilla Agnes!