onsdag, augusti 22, 2012

Jobb & bloggträff

Tusen tack för alla peppande och gulliga kommentarer, sånna behövs när man känner så buttugly och lite ynklig. Jag kan glatt meddela er att det gick väldigt bra idag och att jag numer är ett jobb rikare! Det är tyvärr lite för lite timmar i dagsläget, två dagar i veckan, men jag ska träffa en annan klient på måndag och hoppas kunna fylla upp lite där. Och jag fick höra så fina ord på vägen till mötet: Vi ska försöka få ihop så mycket jobb till dig att du inte behöver söka någon annanstans, vi är lite rädda för att du ska få något annat och hoppa av för vi vill jättegärna ha dig. Underbart, det var jätteroligt att höra! Jag sa att det var ömsesidigt och att jag känt mig så väl mottagen från första stund när vi träffades första gången i somras. Och så blev jag inbjuden till en bloggträff! Hon som var med och skjutsade mig idag är en storbloggare och bloggar med bland andra Hannah Graaf på Bloggfamiljen och jag hittade hennes blogg när jag googlade på lopp eftersom hon ska delta i LCHF-loppet på lördag.

En mycket bra dag med andra ord! Pricken över i blev en löprunda med pappa på fem kilometer och jag kände nada i benhinnorna! Och jag fick ett bra tips, min pappa har tränat och sprungit mycket hela livet. När man blir riktigt trött ska man sänka tempot och släppa armarna så de hänger rakt ner. Då kan man få in mer luft i lungorna och återhämta sig bra.


Och så har jag fixat en New Zealand Red-kanin som ska levereras till utställningen i Helsingborg på lördag! Eftersom jag inte kan åka dit och hämta den så har Emma pratat med sin mamma som hämtar hem den till mig. Jag blir så glad när folk är villiga att hjälpa till när det kör ihop sig. <3

7 kommentarer:

Jenny Shima sa...

Vad roligt att du har fått jobb och att dagen blev bättre än du trodde:).
kram

Fnulan sa...

Äsch, du är jättevacker både utvändigt och utvändigt!
Och jag är stor ja =) Runt magen ;)
Kramen
Du är värd jobbet!

Marie sa...

Men vad roligt!! Grattis till jobbet! :-)
Och ja, jag gör också så med armarna ofta när jag springer, har lätt att få astma och det är kanon bra att ta ner armarna en sväng. :-)

äppelblomman sa...

Åhhh vilken grym dag!!! Grattis!!
Så kul med blogg träff! Vem?;)
Kram i massor K

Linnéa sa...

Tack , ni är för Goa. :)

Marie: kan inte du göra ett inlägg om löpning med tips?

Karro: se kommentaren ovan från Fnulan. :)

Elin sa...

Vad skönt att det blev en bra dag iallafall, det var du värd! Och grattis till jobbet, det är ju awesome!!! Kram!

Unknown sa...

Ju mer en kvinna har ju mer finns det att älska. Eller också
En kvinna utan mage är som att sova i en säng utan kudde.

Grattis till jobbet!