måndag, augusti 13, 2012

Måndag...

Idag började Kalle jobba igen efter fyra veckors semester. Det känns så tråkigt och så definitivt när allas semestrar tar slut, att nu är sommaren också slut. Alla har fyllt år, alla kalas är över, det är kallare ute... Och vilken sommar set blev sen. Det känns ju inte som att man laddat upp med sol och värme inför hösten direkt. Men än är det inte riktig höst tycker jag, igår hade vi en fantastiskt fin och varm dag och vi har fortfarande en del roligheter att se fram emot. Den 25 augusti har Skanska abbonnerat Tosselilla och bjuder in alla anställda med familjer och det ska bli jätteroligt. Och nästa vecka kommer mina föräldrar och hälsar på, det ser vi fram emot!

Nemo är ledig från förskolan i två veckor till och sen börjar Leon inskolningen den 17 september. Innan dess "måste" jag ge mig ut på en shoppingtur. Nemo gick ju inte på förskola hösten efter han fyllt ett så Leon behöver en hel del grejer. Och kläder. Nemo var ju rätt så mycket tjockare än Leon och på hösten hade han 86 i kläder. Leon har 80 och till och med de är stora i midjan på honom. Alla kläder i 80 som Nemo hade är sommarkläder så Leon behöver rätt mycket nytt. Tråkigt för plånboken, roligt för mig!


Vi startade den tidiga måndagsmorgon med en mysig frukost.

Inga kommentarer: