onsdag, augusti 15, 2012

Små varulvar

Har det varit fullmåne inatt?? Både Nemo och Leon, mest Nemo för ovanlighetens skull, har varit som två små osaliga varulvar och snurrat runt, sparkat och grejat runt så det har varit omöjligt att sova. Nemo kom ner till oss och la sig inatt och kunde visst inte somna om utan låg och sparkade med benen, trasslade in sig i täcket och höll på. Och så vaknade Leon så jag fick ta upp honom till oss och när Nemo höll på kunde ju inte han heller sova. Tillslut gick Kalle upp med Nemo, Leon somnade om och jag slumrade till men då kom Nemo ner igen. Jag la över Leon i hans säng och sa till Nemo att han var tvungen att vara still och tyst om han skulle ligga hos oss. Men han fortsatte snurra runt och eftersom vi bara har ett stort täcke kunde varken jag eller Kalle somna utan låg typ och drog i varsin ände. Jag gick upp med Nemo igen men då blev han ledsen och vi gick ner och då låg han äntligen still. Då var klockan halv fyra men jag kunde nog inte somna förrän framåt fyratiden imorse. Stackars Kalle som skulle upp sjukt tidigt idag fick knappt heller någon sömn men gick ut och la sig på soffan så jag hoppas han fick någon timme på morgonkvisten iallafall. Och jag, puckot, hade ett alarm ställt på 6.30 sen förra onsdagen som väckte Leon så inte blev det någon sovmorgon. så irriterande!! Få se hur länge Nemo kommer sova idag, att vara uppe flera timmar på natten kan ju vara lite jobbigt...



1 kommentar:

äppelblomman sa...

Här var det samma rullningar i vårt sovrum... Både Fabian o Alfred har krånglat hela natten och varit svinjobbiga:(
Kram K